ثبت‌نام ۸۰۰ هزار زائر اربعین در سماح

کدخبر: 2275062

دبیر ستاد مرکزی اربعین از ثبت‌نام ۸۰۰ هزار زائر اربعین حسینی در سامانه سماح و صدور ۷۰۰ هزار ویزای اربعین خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ شهریار حیدری در برنامه تیتر امشب با بیان اینکه تاکنون 500 هزار روادید برای زائران اربعین صادر و مدارک 200 هزار نفر هم تحویل دفاتر موقت کنسولگری شده است، اظهار کرد: تا پایان روز سه شنبه تعداد روادید صادر شده به 700 هزار خواهد رسید.

وی افزود: 24 نقطه کنسولگری دائم و موقت در کشور مشغول فعالیت هستند که با هماهنگی مسئولین عراقی برای تسهیل و تسریع در صدور روادید، از دوشنبه، 100 نفر از کارکنان وزارت امور خارجه عراق وارد ایران می شوند.

حیدری با اشاره به اینکه زمان صدور روادید به دلیل حجم درخواست ها در استانها متفاوت است، گفت: میانگین زمان صدور روادید بین 24 تا 72 ساعت است که در 5 استان 72 ساعت و در بقیه استان ها کمتر از 48 ساعت است.

او گفت: متناسب با جمعیت استان های کشور، زائران 14 استان از مرز مهران، 6 استان از مرز خسروی و بقیه استان ها از مرزهای شلمچه و چزابه به کربلا رهسپار می شوند.

وی افزود: اتباع خارجی شرق کشور از مرز شلمچه و اتباع خارجی شمال غرب هم از مرز خسروی عازم می شوند که در صورت آماده نشدن مرز خسروی زائران استانهای شمال غرب و غرب کشور هم از مرز مهران عازم می شوند؛ به این ترتیب 50 درصد زائران از مرز مهران و 50 درصد مابقی از مرزهای چزابه و شلمچه راهی کربلا خواهند شد.

جعفرزاده، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور هم با اشاره به شروع رسمی فروش بلیط پروازها از امروز سه شنبه گفت: علاوه بر 91 پرواز هفتگی به عراق، مجوز 330 پرواز فوق العاده از سوی سازمان هواپیمایی برای شرکت های هواپیمایی صادر شده است که این پروازها توسط 5 شرکت هواپیمایی از فرودگاه های امام تهران، مشهد، اصفهان، شیراز و کیش انجام می شود.

صفر تا صد آنچه درباره "زیارت و پیاده روی اربعین" نیاز دارید + پاسخ به سؤالات

وی افزود: نرخ بلیط هواپیما برای مسیر تهران - نجف - تهران و تهران - بغداد - تهران 2 میلیون و 200 هزار تومان و برای مسیر مشهد - نجف - مشهد و مشهد - بغداد - مشهد 2 میلیون و 800 هزار تومان است و به جز مسیر مشهد نرخ بلیط هواپیما برای سایر استان ها مانند تهران 2 میلیون و 200 هزار تومان است.

پیرحسن کولیوند، رئیس کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین با اشاره به اینکه زائران افغانستانی و پاکستانی برای حضور در مراسم اربعین از کشورمان تردد می کنند، گفت: تیم های بهداشتی، متخصصین بهداشتی و متخصصان مدیریت بیماری های واگیردار و غیرواگیر در مرزهای شرقی مستقر شده اند.

او گفت: کارکنان مرکز فوریت های پزشکی سراسر کشور به محورهای مواصلاتی مرزهای غربی کشور اعزام شده اند و در هر 40 کیلومتر یک دستگاه آمبولانس برای کنترل سلامت و بهداشت زائران مستقر شده است.

وی افزود: آب آشامیدنی و نحوه تهیه و پخت غذاها و نذورات در مسیر کنترل می شود. ظرفیت بیمارستان های ثابت چند برابر افزایش یافته و بیمارستان های سیار هم با امکانات فوق العاده آماده خدمات رسانی به زائران هستند.

کولیوند با بیان اینکه اتوبوس آمبولانس ها و بالگردها در مسیر تردد زائران مستقر هستند گفت: 900 دستگاه آمبولانس هم خدمات رسانی فوریت های پزشکی را به زائران اربعین حسینی ارائه می دهند.

نفیسی؛ دبیر کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین با بیان اینکه 15 هزار دستگاه اتوبوس ناوگان برون شهری سازمان اتوبوس رانی در خدمت زوار هستند گفت: این اتوبوس ها از تمام شهرهای کشور به پایانه های مرزی مهران، چزابه و شلمچه تردد خواهند داشت.

وی افزود: با توجه به یکسر خالی بودن مسیر اتوبوس ها به مهران قیمت بلیط که در حالت عادی 46 هزار تومان است دو برابر خواهد شد که در صورت وجود مسافر در مسیر برگشت این نرخ کاهش خواهد یافت.

موسوی؛ معاون امور مسافری شکت راه آهن هم گفت: امسال با هماهنگی شرکت های مسافربری 746 رام قطار با 300 هزار و 800 نفر صندلی برای مسیرهای خرمشهر و کرمانشاه پیش بینی شده است؛ از این تعداد 200 قطار فوق العاده است که 24 قطار در مسیر خرمشهر و 176 رام قطار ترکیبی به مسیر کرمانشاه مهران اختصاص داده شده است.

وی افزود: قطار ترکیبی به این معناست که مسافران با مراجعه به آژانس های مسافربری بلیط مهران را تهیه می کنند که تا کرمانشاه با قطار و از کرمانشاه تا مهران را با اتوبوس طی مسیر می کنند و فروش بلیط ها از صبح امروز آغاز شده است.

موسوی گفت: بلیط قطار برای کوپه های صندلی دار 150 هزار و برای کوپه های 4 تخته 250 هزار تومان است.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: