رئیس سازمان دامپزشکی کشور مطرح کرد؛

آخرین وضعیت آنفولانزای حاد پرندگان در سال جاری/ ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار پرنده واکسینه شدند

کدخبر: 2275088

رفیعی‌پور گفت: در سال جاری دو کانون بومی و ۸ کانون صنعتی مبتلا به ویروس آنفولانزای حاد پرندگان شدند.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور در نشست خبری که امروز در محل سازمان برگزار شد، درباره آخرین وضعیت آنفولانزای حاد پرندگان اظهار کرد: در سال جاری دو کانون بومی و هشت کانون صنعتی مبتلا به ویروس آنفولانزای حاد پرندگان شده است.

وی با اشاره به اینکه در مرداد ماه گزارشی از شیوع ویروس در کانون های مرغداری نداشتیم، افزود: همچنین در شهریور ماه تنها یک مورد گزارش شد که این امر بیانگر اقدامات 14 گانه سازمان دامپزشکی در این زمینه است.

رفیعی پور با اشاره به اینکه طی 10 سال گذشته کشور با ویروس آنفولانزای حاد پرندگان روبرو بوده است، بیان کرد: در سال 86 تنها 275 کانون مبتلا به ویروس داشتیم که این رقم در سال 96 به 748 کانون افزایش یافت که این امر نشان دهنده انتقال ویروس از حوزه حیات وحش به حیات اهل است که با اقدامات سازمان دامپزشکی مبنی بر واکسینانسیون هدفمند مرغداران تخم گذار انتظار می رود که امسال با موضوع طغیان آنفولانزا روبه رو نباشیم.

رئیس سازمان دامپزشکی اجرای واکسیناسیون هدفمند در برخی استان ها خبر داد و گفت: تاکنون 8 میلیون و 700 هزار پرنده علیه بیماری واکسینه شدند که برای واکسیناسینه شدن این میزان حدود 20 میلیون دز واکسن مصرف کردیم.

وی ادامه داد: برنامه سازمان دامپزشکی بر آن است که هر هفته 15 میلیون دز واکسن مصرف کند که خوشبختانه با برنامه ریزی های صورت گرفته اعمال تحریم ها تأثیری بر این روند نخواهد داشت.

رفیعی پور از پهلوگیری یک کشتی حاوی 5 هزار تن گوشت طی هفته جاری به کشور خبر داد.

رئیس سازمان دامپزشکی درباره تأثیر تحریم ها بر موضوع واردات گوشت تصریح کرد: از سه ماه گذشته کشتی های کانتینر دار برای حمل گوشت از برزیل با وارد کنندگان همکاری نکردند و پیشنهاد این بود که بنا بر مقررات دامپزشکی به طرق دیگری بارگیری انجام شود که در این روش جدید 5 روز کالا زودتر به ایران می رسند که این امر اقدام بزرگی بود که در راستای امنیت غذایی کشور صورت گرفت.

وی در پایان درباره آخرین وضعیت تب برفکی در کشور اظهار کرد: تب برفکی گاوی در سال 92، 1150 مورد در سال 94، 1361 مورد، در سال 96، 950 مورد گزارش شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: