ریاست جدید سازمان اوقاف چه سوابقی در کارنامه‌اش دارد؟

کدخبر: 2275096

حجت‌الاسلام «سید مهدی خاموشی» رییس اسبق سازمان تبلیغات اسلامی جایگزین حجت‌الاسلام «علی محمدی‌سیرت»، روحانی ۵۸ ساله‌ای شد که از سال ۸۸ در این سازمان مسئولیت داشته است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا ، پس از گذشت چند ماه از گمانه زنی ها برای تغییر ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه، صبح امروز با حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ریاست جدید این سازمان تغییر کرد و حجت الاسلام «سید مهدی خاموشی» رییس اسبق سازمان تبلیغات اسلامی جایگزین حجت الاسلام «علی محمدی سیرت»، روحانی 58 ساله ای شد که از سال 88 در این سازمان مسئولیت داشته است.

حجت الاسلام سید مهدی خاموشی، در سال 1341 در تهران متولد شد. وی از سال 1360 تحصیلات حوزوی خود را آغاز کرد. وی دارای دکترای فقه و حقوق جزا با عنوان رساله "بررسی فقهی و حقوقی اصل قانونی بودن جرائم و مجازات ها" از مدرسه عالی شهید مطهری است.

سید مهدی خاموشی از سال 1361 در مقطع متوسطه به تدریس پرداخت. وی مسئولیت های سیاسی و اجرایی نظیر عضویت در شورای عالی انقلاب فرهنگی، ریاست سازمان تبلیغات اسلامی، عضویت در شورای فرهنگ عمومی کشور و همچنین عضویت در هیئت نظارت بر نشر کتاب در حوزه بزرگسال را بر عهده داشته است.

مسؤولیت ها و سوابق اجرایی

مدیر آموزش متوسط مدرسه عالی شهید مطهری از سال 1369 تا 1380 ریاست سازمان تبلیغات اسلامی از سال 1380 تا 1397 عضو هیأت امنای دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی عضو شورای فرهنگ عمومی کشور از اعضای هیئت نظارت بر نشر کتاب در حوزه بزرگسال از سال 1392

خاموشی حالا می خواهد به کرسی ریاست سازمانی تکیه زند که وظایفی متفاوت از سازمان تبلیغات دارد.

ساختار سازمان اوقاف و امور خیریه

سازمان اوقاف و امور خیریه تحت نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت می کند. سرپرست این مجموعه را نیز وزیر فرهنگ انتخاب می کند. مراکز اصلی یعنی سازمان مرکزی و ادارات مرکز استان ها برای انجام وظایفی که طبق قانون بر عهده سازمان اوقاف و امور خیریه گذاشته شده است به چهار معاونت تقسیم شده اند. هر کدام از این معاونت ها سرپرستی انجام امور مربوط به حوزه فعالیت خود را بر عهده دارند . این چهار معاونت در واقع ساختار سازمان اوقاف و امور خیریه را تشکیل می دهند که از قرار زیر است : معاونت امور اوقافی و امور خیریه؛ اداره کل امور اوقافی، اداره کل تحقیق، دفتر حقوقی و ثبتی، دفتر اسناد و شناسایی موقوفات و دفتر آمار و انفورماتیک، ادارات و دفاتر مشمول این معاونت هستند. معاونت بقاع و اماکن متبرکه؛ اداره کل بودجه و حسابداری بقاع متبرکه و اداره کل هیأت امناء بقاع متبرکه و موسسات خیریه زیر نظر این معاونت هستند. معاونت اداری و مالی و امور مجلس؛ که شامل چهار اداره از جمله اداره بودجه، تشکیلات و آموزش، اداره کل امور مالی، اداره مهندسی و عمران و دفتر امور مجلس است. معاونت امور فرهنگی؛ شامل دفتر امور دینی و اعزام مبلغ، دفتر انتشارات آثار اسلامی و دفتر آموزش و مسابقات قرآنی است.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: