حسینی در پاسخ به سخنان واهی و پوچ نماینده پارلمان امارات مطرح کرد؛

حاکمیت ایران بر جزایر سه گانه غیر قابل مذاکره است

کدخبر: 2275157

نماینده مردم تهران در مجلس در پاسخ به سخنان سخیف نماینده پارلمان امارات متحده عربی گفت: حاکمیت و یکپارچگی سرزمینی جمهوری اسلامی ایران بر جزایر غیرقابل مذاکره است.

به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ، سیده فاطمه حسینی امروز (سه شنبه 24 مهرماه) طی یادداشتی نسبت به سخنان واهی و پوچ نماینده پارلمان امارات متحده عربی در درخصوص سه جزیره ایرانی در خلیج فارس در یکصد و سی و نهمین اجلاس اتحادیه بین المجالس واکنش نشان داد.

متن سخنرانی این نماینده به اظهارات سخیف نماینده پارلمان امارات در مجمع عمومی اجلاس اتحادیه بین المجالس IPU به شرح ذیل است:

امروز نماینده پارلمان امارات متحده عربی در سخنان خود به سه جزیره ایرانی در خلیج فارس اشاره نمود. در این رابطه من میخواهم مطالبی را بیان کنم:

نماینده جمهوری اسلامی ایران مجدداً بر حاکمیت تام خود بر جزایر ایرانی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک در خلیج فارس تاکید می کند و هر ادعایی در این رابطه را رد می کند.

جمهوری اسلامی ایران تأکید می کند که هر اقدامی که در خصوص جزایر توسط ایران اتخاذ شده مبتنی بر اصول حاکمیت و یکپارچگی سرزمینی جمهوری اسلامی ایران است. لازم به ذکر است که حاکمیت و یکپارچگی سرزمینی جمهوری اسلامی ایران بر جزایر غیرقابل مذاکره است.

علاوه بر این در رابطه با سخنرانی نماینده امارات متحده عربی جمهوری اسلامی ایران تصریح می نماید که تنها نام تاریخی درست و به رسمیت شناخته شده بین ایران و شبه جزیره عربی نام خلیج فارس است. بنابراین از نظر ما هر گونه استفاده ساختگی یا ناقص مطلقاً غیر قابل قبول و غیر قانونی و فاقد ارزش سیاسی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: