خرمشاد در نشست «فروپاشی اسرائیل؛ چرا و چگونه؟»:

فروپاشی اسرائیل واقعیتی غیرقابل کتمان است

کدخبر: 2275159

دبیر شورای راهبردی روابط خارجی گفت: بر اساس اخبار و اطلاعات موجود و نقاط ضعف رژیم صهیونیستی فروپاشی اسرائیل غیرقابل کتمان است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر خرمشاد دبیر شورای راهبردی روابط خارجی صبح امروز در نشست «فروپاشی اسرائیل؛ چرا و چگونه؟» که در موسسه پژوهشی انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: شکاف‌های ایجاد شده میان اقوام و گروه‌های داخلی اسرائیل هم در بین عوام و هم در بین مسئولین آن رژیم، واقعیتی است که وجود دارد. تصویر آینده آن رژیم مبهم و ناامید کننده است و ساکنان آن رژیم چندان امیدوار به آینده زندگی در آن کشور نیستند.

وی افزود: جامعه اسرائیل مملو از چالش‌های اطلاعاتی، سیاسی، اجتماعی و دینی است که شامل بحث طبقاتی، قومی، دینی و نژادی در درون آن‌ها می‌شود که برای فهم بهتر نیاز به بررسی جداگانه هر یک از این موضوعات است.

این کارشناس مسائل بین الملل ادامه داد: نقطه قوت اسرائیل بحث تبلیغاتی رسانه‌ای است و آن‌ها به معنای واقعی استاد جنگ روانی هستند و دیدید که در سال‌های اخیر نتانیاهو در سخنرانی‌های خود در مجمع عمومی سازمان ملل چندین اقدام روانی و تبلیغاتی علیه ایران انجام داد که البته هر بار هم مورد تمسخر افکار عمومی قرار گرفت. موضوع تورقوزآباد و شورآباد دو نمونه بارز از این مسئله بود.

وی با بیان اینکه موضوع مهاجرت معکوس از سرزمین‌های اشغالی یکی دیگر از مواردی است که در سال‌های اخیر روند تصاعدی به خود گرفته است، تصریح کرد: برخی معتقدند باید نقاط ضعف این رژیم را تا جایی که می توان تشدید کرد تا روند موج بازگشت از سرزمین اشغالی افزایش بیشتری پیدا کند. به عبارتی برخی تحلیل‌گران می‌گویند باید دید مسئولان آن رژیم کدام‌ مشکل یا معضل را جدی‌تر می‌دانند و روی همان نقاط کار بیشتری انجام داد تا شدت بیشتری پیدا کنند.

خرمشاد افزود: چالش‌های سیاسی اسرائیل در قالب اختلافات سیاسی میان گروه‌ها و جناح‌های سیاسی، تعدد احزاب، قدرت گرفتن افراد و گروه‌های افراطی در آن رژیم، یکی دیگر از مشکلات آن‌ها و از جمله نشانه‌های فروپاشی است و به عبارتی آنچه در درون آن رژیم می‌گذرد بسیار متفاوت از آن چیزی است که تلاش می‌کنند به دیگران نشان دهند.

این کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه شکاف‌های اجتماعی درون رژیم صهیونیستی جدی و هشدار مسئولان آن رژیم را به دنبال داشته است، خاطرنشان کرد: نکته جالب اینکه آنها تلاش می‌کنند با هیاهو علیه ایران، تعدد اقوام ما را برای ایران تهدیدی نشان دهند که باید در پاسخ به آن‌ها گفت هزاران سال است که اقوام مختلف ما در کنار هم در ایران زندگی می کنند و شرایط مناسب و عادی در کشور برقرار بوده و هست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات مختلفی که در رژیم صهیونیستی در ابعاد داخلی و بیرونی وجود دارد، می توان گفت اینکه مطرح می شود رژیم صهیونیستی درحال فروپاشی است بر اساس اخبار و اطلاعاتی است که در این ارتباط وجود دارد. نقاط ضعف آن رژیم در داخل از جمله فسادها، شکاف‌ها و ناامیدهای موجود در سرزمین اشغالی گواه این مطلب است و واقعیتی است که قابل کتمان نیست.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: