استاد سازگار در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مرحوم ابوالقاسم شجاعی قلبش برای ولایت می‌تپید

کدخبر: 2275200

غلامرضا سازگار مداح و پیرغلام اهل بیت (ع) شاخص‌ترین ویژگی مرحوم شجاعی را ولایت مداری او دانست.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ غلامرضا سازگار دوست قدیمی مرحوم حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالقاسم شجاعی بود. آن طور که نزدیکان آن مرحوم می گویند، این دو رفیق گرمابه و گلستان بودند.

سازگار که خود مداح و پیرغلام اهل بیت (ع) است، در مراسم تشییع رفیق واعظش، بی تاب بود و در پایان تشییع جنازه، در گفتگو با خبرنگار ما از ویژگی های مرحوم شجاعی گفت.

بیشتر بخوانید: پیکر حجت الاسلام ابوالقاسم شجاعی تشییع شد/ وداع با شکوه با گنجینه خاطرات اهل منبر

وی ضمن تمجید از شخصیت آن مرحوم بیان کرد: تا زمانی که مرحوم فلسفی زنده بود، وعاظ و مداحان اهل بیت (ع) روز ها منزل ایشان می رفتند. بعد از آن، در خانه مرحوم شجاعی به روی مداحان و وعاظ باز شد. اکثر روز ها در منزل مرحوم شجاعی دور هم جمع می شدیم. آن جا حدیث می گفتیم و از ولایت ائمه اطهار (س) حرف می زدیم.

غلامرضا سازگار در ادامه به بارز ترین ویژگی حجت الاسلام و المسلمین شجاعی اشاره کرد و گفت: بارزترین خصیصه ای که من از آن مرحوم در ذهن دارم، تپیدن قلبش برای اهل بیت (ع) و ولایت امامان معصوم (ع) بود. مرحوم شجاعی همیشه پشتیبان ولایت بود. به یاد دارم زمانی که امام خمینی (ره) در قید حیات بودند و در جلسه ای که با ایشان در منزلشان داشتیم، عده ای به مرحوم شجاعی گفتند که اینجا فریاد حسن وای حسین وای راه نینداز. مرحوم شجاعی فریاد زد و به امام خمینی (ره) گفت: امام این ها به من می گویند که در خانه شما حسین وای راه نینداز. پس از آن حضرت امام (ره) سخنرانی عجیبی کردند و گفتند ما دست از روضه بر نمی داریم. ما با روضه زنده ایم.

این پیرغلام اهل بیت (ع) در خصوص رفاقتش با حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالقاسم شجاعی اظهار کرد: من بیش از ۴۰ سال ایشان را می شناختم و سال ها با هم رفیق بودیم. در روز های منتهی به اربعین حسینی همیشه به من می گفت که دوست دارد به پیاده روی اربعین برود، اما کهولت سن به او اجازه نمی داد.

سازگار در پایان گفت: به همه وعاظ و مداحان اهل بیت (ع) می گویم که راه سید ابوالقاسم شجاعی را دنبال کنند. از جوانان هیئتی می خواهم مسیر ایشان را که ولایتمداری بود، ادامه دهند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: