خانلری:

فراخوان رهبری به نخبگان برای نظر مشورتی اقدام استراتژیک در حوزه علمی بود

کدخبر: 2275389

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس فراخوان اخیر مقام معظم رهبری خطاب به نخبگان کشور برای نظر مشورتی را اقدام استراتژیک با نگاهی بلندمدت دانست و گفت: ما در آینده نتایج مطلوبی را در این حرکت خواهیم دید.

کارن خانلری در گفت‌وگو با ایسنا، در ارزیابی فراخوان مقام معظم رهبری از مراجع رسمی و نخبگان برای نظر مشورتی در پی تدوین الگوی پایه اسلامی - ایرانی پیشرفت گفت: این فراخوان مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری مانند همیشه راهگشای بسیاری از مشکلات خواهد بود.

وی با بیان اینکه یکی از مسائلی که ما با آن درگیر هستیم بحث نیاز ورود نخبگان به عرصه‌های مختلف کشور است. افزود: به دلایلی ما شاهد پدیده فرار مغزها بوده‌ایم. اگرچه من این موضوع را بیشتر یک معضل فرهنگی می‌بینم. برخی از نخبگان فکر می‌کنند آینده آنها فقط در گروی مسائل مالی است و چون این امکانات را در داخل کشور فراهم نمی‌بینند به راحتی دست به مهاجرت می‌زنند. من معتقدم این تفکر حاکی از رشد تک بعدی برخی نخبگان در دوران نوجوانی است که در آن زمان مسائل را حول محور موفقیت در کنکور می‌دیدند.

نماینده مردم ارامنه شمال در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نخبگان سرمایه کشور هستند، بیان کرد: اما برخی از آنها در حوزه فرهنگی مشکل دارند. مقصر این موضوع ما هستیم که نتوانستیم در این عزیزان یک دیدگاه وطن پرستی ایجاد کنیم.

خانلری عنوان کرد: این فراخوان مقام معظم رهبری یک اقدام موثر در راستای فرهنگ‌سازی و مشارکت نخبگان در حوزه‌های مختلف است. ما نباید انتظار داشته باشیم که در این خصوص شاهد نتیجه‌ای سریع‌الوقوع باشیم. مدرسه هنر مزرعه بلال نیست، یک سرمایه گذاری در عرصه علمی و آموزشی مانند حرکت‌های اقتصادی نیست. عرصه آموزش و بحث‌های علمی مباحثی بسیار حساس است.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار کرد: ممکن است این روند سال‌ها طی برنامه ریزی و تحت سیاست‌های بلندمدت انجام شود و پس از آن ما بتوانیم در انتظار نتیجه‌ای مطلوب باشیم. این فراخوان یک اقدام استراتژیک و بلندمدت در حوزه علمی بود و نتایج مطلوبی را در این خصوص خواهیم دید.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: