نایب‌رئیس ووشو خبر داد

پایان قرارداد مربی چینی تیم ملی تالو بانوان

کدخبر: 2275397

طبق گفته نایب رئیس فدراسین ووشو، قرارداد مربی چینی تیم ملی تالوی بانوان به پایان رسیده است.

شهین نظری درگفت و گو با ایسنا،‌ در مورد شرایط و سطح فصل جدید لیگ‌برتر ووشوی بانوان توضیح داد: خدا را شکر بعد از درخشش ووشو در مسابقات بین‌المللی مختلف،‌ خصوصا در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا نگاه‌ها به ووشوی بانوان بیشتر شده و همین مسئله باعث افزایش تعداد تیم‌ها و بالا رفتن سطح مسابقات لیگ‌برتر شده است. ما در جاکارتا سه مدال نقره به دست آوردیم که مدال تالوی ما بیشتر مورد توجه قرار گرفت و نتیجه‌اش هم در مسابقات لیگ مشاهده شد.

او افزود: در سال‌های گذشته تعداد تیم‌های حاضر در لیگ‌برتر بین ۶ تا ۷ تیم بود اما امسال رشد قابل توجهی در تعداد تیم‌ها داشته‌ایم. در فصل جاری ۱۱ تیم حضور دارند و این یعنی رشد دو برابری که بسیار قابل توجه است.

نایب رئیس فدراسیون ووشو در پاسخ به این سوال که آیا تیم‌های حاضر در لیگ از نظر فنی هم شرایط حضور در لیگ‌برتر را دارند؟ تصریح کرد: ملی‌پوشان ما در بین همه تیم‌ها پخش شده‌اند و به گونه‌ای نیست که یک تیم خیلی قوی و تیم دیگر ضعیف باشد. تیم‌های موجود در لیگ سطح خوبی دارند و امیدوام شاهد مسابقات خوبی باشیم.

او همچنین در خصوص مربیان چینی تیم‌های ملی ووشوی بانوان(تالو و ساندا) توضیح داد: ما قراردادهای خود را تا پایان مسابقات بین‌المللی یک فصل امضا می‌کنیم و در حال حاضر قرارداد مربی تیم ‌ملی تالو به پایان رسیده است. با نزدیک شدن زمان شروع فصل جدید مسابقات بین‌المللی تیم‌های ملی رایزنی‌ها را برای انتخاب سرمربی انجام می‌دهیم، آن زمان است که باید تصمیم بگیریم با مربی این فصل همکاری کنیم یا مربی جدیدی را در اختیار بگیریم.

نظری با بیان اینکه نفرات حاضر در جام‌جهانی ووشو همان قهرمانان مسابقات قهرمانی جهان هستند، توضیح داد: جام‌جهانی ووشو دو سال یکبار برگزار می‌شود و همه نفرات حاضردر این مسابقات مدال آوران رقابت‌های جهانی هستند که همین مسئله کار را برای هر ورزشکاری سخت می‌کند. با این حال ملی‌پوشان تیم بانوان ما همگی از ووشوکاران ریشه دار هستند که در وزن خود مهره قوی به حساب می‌آیند. اما ما در این جام‌جهانی نسبت به دوره‌های قبل یک تفاوت داریم،‌ همیشه قهرمانان مسابقات جهانی عازم جام‌جهانی می‌شوند اما به دلیل خداحافظی مریم هاشمی که در قهرمانی جهان روسیه طلا گرفت، مجبور شدیم فریناز نذیری را جایگزین او کنیم که امیدوارم نتیجه خوبی را هم کسب کند.

نایب رئیس فدراسیون ووشو در خصوص جوایز جام‌جهانی ووشو با توجه به شرایط ارزی موجود در کشور نیز گفت: جام‌جهانی با سایر رقابت‌های بین‌المللی متفاوت است و جوایز این رویداد را همان کشور میزبان پرداخت می‌کند، فدراسیون در این مورد وظیفه‌ای ندارد.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: