در ادامه تلاش‌های واشنگتن برای تبرئه حکومت سعودی؛

ترامپ پرونده خاشقجی را با موضوع آزار جنسی قاضی آمریکایی مقایسه کرد!

کدخبر: 2275423

دونالد ترامپ در مصاحبه‌ای پرونده ناپدید شدن روزنامه‌نگار عربستانی را با اتهامات جنسی علیه قاضی دیوان عالی آمریکا مقایسه کرد!

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه آسوشیتد پرس باز هم به حمایت از عربستان سعودی در مسئله ناپدید شدن «جمال خاشقجی»، خبرنگار منتقد عربستانی پرداخت.

وی در این مصاحبه موضوع خاشقجی را که در آن مقامات ترکیه ای گفته اند ناپدید شدن او کار عربستان سعودی بوده است با مسئله «برت کاوانا»، قاضی دیوان عالی آمریکا که به آزار و اذیت جنسی متهم شده بود، مقایسه کرد و گفت: من فکر می کنم نخست ما باید بدانیم چه اتفاقی افتاده است. در اینجا هم اینگونه است که تا زمانی که بی گناهی شما ثابت نشده است، شما گناهکار هستید. من این را دوست ندارم. ما این مسئله را در پرونده برت کاوانا هم تجربه کرده ایم و او بی گناه شناخته شد.

او در بخش دیگری از این مصاحبه در پاسخ به پرسش خبرنگار درباره اینکه آیا سعودی ها از واژه «خودسر» استفاده کرده اند یا خیر گفت: من با ولیعهد عربستان سعودی صحبت کردم. او به من گفت که او و پدرش هیچ اطلاعی از مسئله خاشقجی نداشته اند. و این خیلی مهم است. من با پادشاه هم صحبت کردم. زمانی که با او صحبت کردم این به نظرم رسید که او هیچ اطلاعی از این مسئله ندارد و بعد واژه «عوامل خودسر» به ذهنم رسید! اما من نمی دانم. تحقیقات نتیجه را مشخص می کند.

ترامپ دو روز پیش هم از دولت عربستان سعودی در مسئله ناپدید شدن خاشقجی حمایت کرده و گفته بود ناپدید شدن او می تواند کار عوامل خودسر عربستانی باشد.

او در بخش دیگری از این مصاحبه به مسئله روسیه اشاره کرد و گفت: جف سشنز، دادستان کل آمریکا نباید خود را از پرونده دخالت روسیه در انتخابات آمریکا کنار می کشید. او باید به من می گفت. حتی افرادی که دوست من نبودند هم گفتند کاری که او با رئیس جمهور انجام داد واقعا وحشتناک بود. من هر زمان که بخواهم می توانم سشنز را اخراج کنم. اما نگفتم که این کار را می خواهم بکنم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: