گرداب «مادل تاون» ۱۱۶ پلیس ایالت پنجاب را در خود غرق کرد/ سران حزب نواز در انتظار مجازات

کدخبر: 2275429

پس از آنکه دولت پاکستان در رایزنی با سران حزب پاکستان عوامی تحریک قول رسیدگی به جنایات مادل تاون را دادند اولین حکم این پرونده صادر شد.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرگزاری تسنیم به نقل از اکسپرس نیوز، سرانجام و پس از گذشت حدود 4 سال اولین حکم در مورد مجرمین حادثه خونین مادل تاون صادر شد.

دادگاه عالی پاکستان با بررسی این پرونده در وهله اول دستور عزل و اخراج 116 نفر از نیروهای پلیس ایالت پنجاب که در ضرب و جرح مردم و طرفداران طاهر القادری در سال 2014 نقش داشته اند را صادر کرد.

در میان این افراد افسران درجه بالا نیز حضور دارند و تمام کسانی که به هرنحوی در کشتار مردم شهر لاهور ایفای نقش کرده اند در لیست اخراج قرار گرفته اند.

گزارش ها حاکی است علی رغم دستور «عمران خان» نخست وزیر پاکستان هنوز رئیس پلیس ایالت پنجاب که یکی از عاملان اصلی حمله به مردم بود عزل نشده است.

به این ترتیب رسیدگی به پرونده قتل های مادل تاون وارد فاز جدیدی شده است و به احتمال قوی این دومینو به زودی وارد حزب نواز نیز خواهد شد.

چهره های مطرحی چون «شهباز شریف» رئیس حزب نواز که در زمان حادثه سر وزیر ایالت پنجاب بود و همچنین «راناثناءالله» وزیر سابق قانون ایالت پنجاب و عضو ارشد حزب نواز از متهمان اصلی حادثه مادل تاون هستند.

گفتنی است با وجود تلاش های طاهر القادری و طرفدارانش برای تشکیل پرونده علیه سران حزب نواز تا زمان روی کار آمدن «ثاقب نثار» رئیس دادگاه عالی پاکستان، سیستم قضایی حتی حاضر نمی شد شکایت خانواده قربانیان این حادثه را ثبت کند.

پیش از این یک بار دادگاه عالی لاهور سران حزب نواز را تبرئه کرده است ولی دادگاه عالی پاکستان معتقد است این پرونده باید از اول بررسی شود.

حادثه مادل تاون در سال 2014 رخ داد و حمله پلیس پنجاب به طرفداران طاهر القادری باعث مرگ 14 نفر و زخمی شدن صدها نفر دیگر شد.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: