رئیس سابق امنیت ملی افغانستان: «خلیلزاد» صلاحیت نمایندگی از افغان‌ها در گفت‌وگو با طالبان را ندارد

کدخبر: 2275436

«امرالله صالح» رئیس سابق امنیت ملی افغانستان اظهارداشت که نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان صلاحیت آن را ندارد تا از طرف مردم افغانستان با طالبان مذاکره کند.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرگزاری تسنیم، «امرالله صالح» رئیس سابق اداره امنیت ملی افغانستان با اشاره به دیدار «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان با نمایندگان طالبان تصریح کرد که این دیپلمات آمریکایی صلاحیت نمایندگی از مردم افغانستان برای مذاکره با طالبان را ندارد.

وی تاکید کرد که گفت وگوهای صلح با طالبان باید با مالکیت دولت و مردم افغانستان باشد.

وی اظهارداشت: مردم افغانستان هیچ معامله پنهانی را نمی پذیرند. حتی «اشرف غنی» رئیس جمهور این کشور نیز از چگونگی گفت وگوهای خلیلزاد با طالبان خشنود نیست.

به گزارش «طلوع نیوز»، رئیس سابق امنیت ملی افغانستان ادامه داد: باید نماینده ای از این ملت در جریان مذاکره وجود داشته باشد تا بار دیگر فریب نخوریم و بار دیگر آن بدعت تاریخی را مرتکب نشویم؛ جنگ را می بریم و مذاکره را می بازیم.

صالح پیش بینی کرد که با وجود برگزاری انتخابات پارلمانی افغانستان به صورت بیومتریک باز هم تقلب در این انتخابات گسترده خواهد شد.

گفتنی است که خلیلزاد اخیرا در سفر به قطر با اعضای دفتر سیاسی طالبان در دوحه دیدار کرد اما جزئیات مذاکرات آن ها منتشر نشده است.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: