پیام آیت‌الله علوی گرگانی به پنجمین سوگواره ملی علمدار کربلا

کدخبر: 2275505

آیت‌الله العظمی علوی گرگانی در پیامی به پنجمین سوگواره ملی علمدار کربلا گفت: ملاحظه شخصیت اصحاب امام حسین علیه‌السلام درسی برای انتخاب سبک زندگی و مبارزه با ظالمین است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا ، آئین اختتامیه سوگواره ملّی علمدار کربلا با پیام مراجع عظام تقلید آیت الله صافی گلپایگانی و علوی گرگانی و نیز پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور دبیر ستاد عالی کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور و «سید عدنان الموسوی» قائم مقام حرم حضرت اباالفضل(ع) در ایلام آغاز شد.

متن این پیام به شرح زیر است:

بسمه تعالی

قال السجاد علیه السلام: ((ان لعمی العباس درجهً یغبطه علیها جمیع الشهداء))

پاسداشت فرهنگ عاشورا و قیام اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفای ایشان بالخصوص حضرت ابالفضل العباس علیه السلام منشأ پاسداشت حقیقت و معنویت است.

ملاحظه شخصیت اصحاب و یاران امام حسین علیه السلام در واقع درسی برای انتخاب سبک زندگی و مبارزه با ظالمین است و می تواند راهنمای جوانان در فتنه ها و صحنه های پرتلاطم زندگی باشد.

انتخاب عکس و اشعار حماسی و درس آموز می تواند برای بسیاری از مردم به طور ناخودآگاه چراغی در تعیین منش زندگی و سبک آن باشد و لازم است جوانان مستعد و باذوق را در این زمینه تشویق نمود.

شعرای مذهبی و خوش ذوق ما با سرودن اشعار متعالی و سرشار از معنویت علاوه بر اجر اخروی شور حسینی را در جامعه افزایش داده و می توانند سبک زندگی صحیح و دینی را در لابلای اشعار خود به همگان یادآور شوند. امید است در هر سال شاهد برگزاری باشکوهتر مراسم عزای اهل بیت علیهم السلام و بیان اشعار بهتر و با معنویت تر، همچنین نمایش عکس های درس آموز بهتری باشیم.

در پایان از زحمتکشانی که برای برگزاری مراسم دینی و معنوی از جمله این برنامه زحمت می کشند تشکر می شود.

سید محمدعلی علوی حسینی گرگانی 16 محرم الحرام 1440

بر پایه این گزارش به نقل از خبرگزاری شبستان، این مراسم با حضور حجت الاسلام کریمی تبار، نماینده ولیّ فقیه در استان و امام جمعه ایلام و مهمانانی از حرم مطره حضرت ابوالفضل العباس(ع) برگزار شد.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: