بیانیه جمعی از تشکل‌های دانش آموختگان ایرانی خارج از کشور

تجربه نقد و نسیه برجام یکبار دیگر در CFT تکرار نشود

کدخبر: 2275523

جمعی از تشکل های دانش آموختگان ایرانی خارج از کشور ضمن ابراز تاسف از شتابزدگی در تصویب CFT اعلام کرد: تجربه نقد و نسیه برجام یکبار دیگر در CFT تکرار نشود.

جمعی از تشکل های دانش آموختگان ایرانی خارج از کشور طی بیانیه‌ای ضمن ابراز تاسف از شتابزدگی در تصویب CFT هشدار داد: تجربه نقد و نسیه برجام یکبار دیگر در CFT تکرار نشود، صبر کنیم تا اروپا به تعهد خود در برجام عمل کند و فضای روانی اوضاع اقتصادی تغییر یابد آنگاه با قرائت و تفسیر خودC F T را به قانون تبدیل کنیم.

متن بیانیه در ادامه آمده است:

« هفته گذشته مجلس شورای اسلامی لایحه منابع مالی تروریزم را البته با ملاحظاتی تصویب کرد، بدیهی است در صورت تائید آن در شورای محترم نگهبان و ارسال قانون به دبیرخانه «CFT» با عکس‌العمل آنان مبنی بر عدم پذیرش ملاحظات مواجه خواهیم شد.

برای نمایندگان محترم مجلس و ملت شریف ایران روشن است که ساز و کارهای سیاسی، اقتصادی و امنیتی بین المللی بعد از جنگ جهانی دوم عموما با طراحی و مدیریت غربی‌ها و با هدف کنترل دیگر کشورها به تصویب رسیده است.

نهادهای پولی، بانکی و مالی بین الملی برآمده از توافقات برتون وودز از یکسو جاکمیت دلار را بر تجارت بین المللی تحمیل کرد و از سوی دیگر بانک جهانی و صندوق بین الملل پول را به اطاعت از سیاست های فدرال رزرو بانک آمریکا درآورد. دفاع از دمکراسی، حقوق بشر و مخالفت با تروریزم زمانی در دستور کار غربی ها قرار گرفت که جوخه های ترور گروه‌های صهیون با اخراج و کشتار فلسطینی ها زمینه شکل گیری رژیم غاصب اسرائیل را فراهم کردند و با سرنگونی دولت های ملی در کشورهایی مانند شیلی و ایران رژیم های دیکتاتور را بر سرکار آوردند و کشورهای مهمی از خاور میانه را مطیع و منقاد خود کردند.

نمایندگان محترم

نهادهای بظاهر مقابله کننده با تامین کنندگان منابع مالی تروریزم در دو دهه گذشته چشم خود را بر دلارهای نفتی تامین کننده هزینه های القاعده و داعش و دیگر گروههای تروریستی بسته اند .همین روزها با اشکار شدن جنایت رژیم آل سعود در ترور روزنامه نگار منتقد جمال خاشقچی همه رسانه های جهان این رژیم را بعنوان تامین کننده منابع مالی تروریزم جهانی به دنیا معرفی کرده اند . آیا علیرغم این مسئله در مناسبات مالی و نقل و انتقالات بانکی این کشور مشکلی ایجاد شده است؟

اگر کلام فوق را درست می دانید که قابل انکار نیست باید پرسید که اصرار تهدید گونه وزارت امور خارجه برای تصویب این لایحه چه بوده است ؟ اگر آنگونه که در محافل گفته می شود گرفتن بهانه از دست اروپایی ها و جلب همکاری آنان برای کار اقتصادی و بعبارتی دیپلماسی بده و بستان است چرا از گذشته و بویژه برجام پند گرفته نمی شود ، مگر به گفته مقام معظم رهبری یکی از اشتباهات در برجام این نبود که مطالبات آنها را نقدا پذیرفتیم و مطالبات ما بصورت نسیه و به آینده موکول شد؟

صرف نظر از نکاتی که در اصل تصویب CFT وجود دارد حتی اگر هدف گرفتن بهانه از اروپا برای عملی کردن ساز و کار های نیم بندی که برای کار اقتصادی با ایران مطرح کرده است ، ما به عنوان بخشی از دانش آموختگان خارج از کشور که غرب را در قرائت اقبال لاهوری " زٌنّار فرنگ " و " دلاوبزی افرنگ " از نزدیک می شناسیم ضمن ابراز تاسف از این شتابزدگی هشدار می دهیم تجربه نقد و نسیه برجام یکبار دیگر در CFT تکرار نشود، صبر کنیم تا اروپا به تعهد خود در برجام عمل کند و فضای روانی اوضاع اقتصادی تغییر یابد آنگاه با قرائت و تفسیر خودC F T را به قانون تبدیل کنیم.

متاسفانه نمایندگان رای دهنده این توفیق را از مجلس شورای اسلامی سلب کردند ، شاید در ساز و کارهای شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام بتوان با نگاه فوق خروجی مناسبی پیدا کرد.

مجمع دانش آموختگان تاجیکستان کانون اسلامی فارغ التحصیلان شبه قاره هند کانون اسلامی دانش آموختگان اروپا جامعه اسلامی دانش آموختگان مالزی انجمن پزشکان ایرانی دانش آموختگان ایتالیا انجمن اسلامی دانش آموختگان فرانسه انجمن اسلامی دانش آموختگان ایتالیا اتحادیه دانش آموختگان خارج از کشورغرب اروپا بیانیه جمعی از تشکل های دانش آموختگان ایرانی خارج ازکشور»

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: