راههای بهره مندی از حضور نخبگان ۱-

۴ برنامه حمایتی از نخبگان جوان علوم پزشکی در وزارت بهداشت

کدخبر: 2275620

قائم مقام معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: از ۶ برنامه حمایتی نیروی انسانی در حوزه پژوهش علوم پزشکی ۴ برنامه به حمایت از نخبگان جوان اختصاص دارد.

دکتر شاهین آخوندزاده در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به دیدار امروز نخبگان با مقام معظم رهبری و تاکید رهبری بر تأثیرگذاری نخبگان جوان در برنامه ریزی صحیح برای آینده، افزود: من فکر می کنم در وزارت بهداشت تمام کارهایی که در حوزه پژوهشی انجام می دهیم با تاکید اصلی بر نیروی انسانی است.

وی با اشاره به برنامه های حمایتی وزارت بهداشت در حوزه نخبگان جوان گفت: تاکید اصلی حوزه تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت بر حمایت از نیروی انسانی جوان است. از ۶ برنامه موجود برای حمایت از نیروی انسانی چهار برای حمایت از نخبگان جوان است که در قالب برنامه دستیار پژوهشی، پزشک پژوهشگر و دیگر برنامه ها سعی دارد نخبگان را حمایت کند.

قائم مقام معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت اظهار داشت: جایگاهی که اکنون در حوزه علوم پزشکی، تولید دارو و فناوری های جدید و علم پزشکی داریم با تکیه بر نیروی انسانی بدست آمده است.

وی خاطرنشان کرد: تاکید مقام معظم رهبری نیز این بود که سیاست حمایت از نخبگان جوان را ادامه دهیم و ما نیز در وزارت بهداشت این موضوع را با شدت بیشتری پیگیری می کنیم و این موضوع مسئولیت ما مدیران پژوهشی را سنگین تر می کند.

آخوندزاده درباره «ضرورت به‌روزرسانی نقشه جامع علمی» پس از ۹ سال به عنوان یکی دیگر از تاکیدات مقام معظم رهبری گفت: معمولا سیاست های پژوهشی در یک بازه زمانی به دلیل شرایط جهانی، علمی و کشوری تغییر می کند و باید با به روز کردن برنامه ها و سیاست های پژوهشی بتوانیم از آنها بهتر بهره بگیریم.

وی افزود: ما در مهمترین سازمان حمایت از پژوهشگران جوان در وزارت بهداشت با عنوان نیماد هر دو سال یکبار اولویت ها را به روز رسانی می کنیم بخش زیادی از این اولویت ها تغییر کرده اند و بخشی دیگر نیز به گونه دیگر پیگیری می شوند. بنابراین سیاست های کلان پژوهشی در بیان کلان تر مانند نقشه جامع علمی نیز در همین راستا باید به روز رسانی شوند.

قائم مقام معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: مقام معظم رهبری تاکید کردند که این نقشه باتوجه به گذشت زمان باید به روز رسانی شود که ما نیز در وزارت بهداشت آن را پیگیری می کنیم.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: