نانسی پلوسی: ترامپ تنها به دنبال پول عربستان است

کدخبر: 2275751

رهبر اقلیت دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا گفت دونالد ترامپ تنها به دنبال پول بدست آمده از توافق‌های تسلیحاتی با عربستان است و توجهی به ارزش‌های آمریکا ندارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی ای پی تی ان، نانسی پلوسی ، رهبر اقلیت دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا گفت: دونالد ترامپ تنها به دنبال پول بدست آمده از توافق های تسلیحاتی با عربستان است و توجهی به ارزش های آمریکا ندارد.

پلوسی افزود: تا آنجایی که به این دولت مربوط می شود رئیس جمهور بسیار شفاف اعلام کرده است که به دنبال پول است. این به معنای آن است که اگر ما یک توافق خوب تجاری با عربستان سعودی داریم نباید هیچ نگرانی درباره اینکه آنها خبرنگاران را و به خصوص آنهایی را که برای یک روزنامه آمریکایی کار می کنند، بکشند، داشته باشیم. به نظرم سخنان رئیس جمهور هیچ انعکاسی از ارزش های ما را به همراه نداشت. او تنها به روشی اغراق آمیز درباره توافق های تسلیحاتی صحبت کرد. من معتقدم که او به طور خیلی شفاف اعلام کرد که تنها به دنبال پول است.

وی ادامه داد: ما و عربستان سعودی مدت های مدیدی هم پیمان بوده ایم اما این به معنای آن نیست که ما باید به خاطر این روابط قانون اساسی آمریکا را تضعیف کنیم. محترمانه من معتقدم و این سخن را به خاطر اینکه در حضور خبرنگاران هستم نمی زنم بلکه می گویم که من به آزادی رسانه ها به عنوان تضمینی برای دموکراسی مان اعتقاد دارم. تا زمانی که افراد می توانند درباره این موضوع بنویسند آنها همچنین باید این آزادی را در اختیار داشته باشند که در این رابطه هم سخن بگویند. این قدرت دموکراسی است. واقعیت این است که این خبرنگار برای یک رسانه آمریکایی کار می کرده است اما رئیس جمهور همه چیز را رد می کند و می گوید شما تا زمانی که گناهتان ثابت نشده است، آزاد هستید. رئیس جمهور هم اکنون مسئول است و باید خواهان مدارک و تحقیقات درباره آنچه که روی داده، شود. او باید این کار را انجام دهد.کنگره روی این موضوع تاکید دارد که او باید این کار را انجام دهد.اجازه بدهید که ببینیم چه روی خواهد داد و او چه کاری انجام می دهد.

سخنان ترامپ همچنان در دفاع از سعودی ها است. اقدامات سعودی ها ترامپ را در وضعیت مبهمی با متحدان کلیدی خود و برخی از رهبران جمهوری خواه که اقدام عربستان را محکوم کرده اند، قرار داده است. با این وجود ترامپ به نظر می رسد همچنان موافق مقاومت دربرابر فشارهای ناشی از این موضوع باشد و حامی انکار سعودی ها در دست داشتن در موضوع قتل خاشقجی و خواهان تحقیقات است.

انتهای پیام/

انتقاد رهبر اقلیت دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا از موضع ترامپ در قبال عربستان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: