دیپلمات روسی: نشست مسکو با حضور هیئت طالبان و مقامات افغان برگزار می‌شود

کدخبر: 2275846

سفیر روسیه در کابل اعلام کرد که کشورش تلاش می‌کند تا زمینه مذاکرات مستقیم بین طالبان و دولت افغانستان را در نشست صلح مسکو فراهم کند.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرگزاری تسنیم، سفارت روسیه در کابل تصریح کرد، در نشست مصلح مسکو هیئت طالبان و مقامات افغان دعوت شدند تا زمینه گفت وگوی مستقیم بین دو طرف مساعد شود.

«الکساندر مانتیسکی» سفیر روسیه در کابل اعلام کرد که مقامات این کشور برای برگزاری نشست صلح مسکو در حال مذاکره با مقامات افغان هستند.

وی افزود: روسیه به منظور زمینه سازی برای مذاکرات مستقیم دولت افغانستان و گروه طالبان تلاش می کند تا نشست صلح مسکو را برگزار کند.

پیش از این قرار بود نشست مسکو با حضور، کشورهای منطقه، دولت افغانستان و گروه طالبان در چهارم ستامبر برگزار شود اما به دلیل اعتراض دولت افغانستان این نشست به تعویق افتاد.

دولت افغانستان حضور هیئت طالبان در نشست مسکو را که بین کشورهای منطقه و جهان برگزار می شود را پیش از این غیر قابل قبول دانسته بود.

ظاهرا روسیه تلاش می کند تا موضع دولت افغانستان درباره حضور طالبان در نشست مسکو را تغییر دهد زیرا این نشست می تواند زمینه ساز مذاکرات مستقیم دولت با گروه طالبان شود.

شورای عالی صلح افغانستان در واکنش به این موضوع نشست صلح مسکو را در راستای حمایت از برقراری صلح در افغانستان دانسته و از برگزاری آن استقبال کرده است.

«سید احسان طاهری» سخنگوی شورا عالی صلح گفت امیدواریم نشست صلح مسکو به زودی برگزار شود و هیئت طالبان نیز در این نشست حضور یابد.

طالبان به تازگی در مورد حضور در این نشست اظهار نظری نکرده است اما این گروه پیش از این برای شرکت در نشست مسکو ابراز آمادگی کرده بود.

با این حال، حضور طالبان و دولت افغانستان در نشست مسکو می تواند پیشرفت بزرگی در روند صلح تلقی شود زیرا کارشناسان معتقدند هر گونه مذاکره با طالبان درباره آینده سیاسی افغانستان باید بین الافغانی باشد.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: