مسموم شدن ۳۰ کودک در زندان‌های رژیم آل خلیفه

کدخبر: 2275861

یک سازمان حقوق بشری از مسموم شدن ۳۰ کودک در زندان‌های رژیم آل خلیفه بحرین خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری العهد، رژیم آل خلیفه در بحرین همچنان از تمامی روش های سرکوبگری و ظلم و استبداد ضد شهروندان بی گناه استفاده می کند. بر اساس گزارشی که سازمان دموکراسی و حقوق بشر «سلام» منتشر کرده، تازه ترین این اقدامات مربوط به مسموم شدن 30 کودک بازداشت شده در یکی از بخش های زندان «الحوض الجاف» است. مسمومیت این کودکان در روز دوشنبه این هفته انجام شده است.

سازمان سلام می افزاید که بر اساس اسنادی که به آن دست پیدا کرده، مدیریت زندان اعزام کودکان مسموم شده به بیمارستان را رد کرده و تنها یک کودک را بعد از بیهوشی به بیمارستان اعزام کرد.

زندانیان بحرینی که در نتیجه بیان نظرات و دیدگاههای خود مورد سرکوب و اقدامات انتقام جویانه و شکنجه های روشمند در زندان های بحرین قرار گرفته اند، با اقدامات خشنی مواجه هستند. مدیریت زندان جو به عنوان یکی از مهم ترین زندان های بحرین، همچنان به سلول های زندانیان یورش می برند و لوازم شخصی آنها را غارت می کنند. برخی از این زندانیان در عملیات مذکور مورد خشونت و بدرفتاری قرار می گیرند و برخی دیگر نیز با سلول های انفرادی مورد مجازات قرار می گیرند.

کمیته زندانیان آزادی بیان در منطقه الدراز پیش از این اعلام کرده بود که مدیریت زندان الحوض الجاف اقدام به قطع آب و سیستم تهویه مطبوع در ساختمان کودکان زندانی کرده بود. این در حالی است که دمای هوا در این مناطق بالا است.

کمیته مذکور این اقدامات ضد کودکان زندانی را انتقام جویانه و غیر اخلاقی خواند و تاکید کرد که نگرانی های زیادی نسبت به سلامتی کودکان وجود دارد که در هوای گرم مجبور هستند در سلول های بسیار تنگ زندگی کنند.

بحرین از فوریه 2011 صحنه اعتراض های مسالمت آمیز مردمی ضد رژیم آل خلیفه است و مردم آن خواستار تحول در جهت دموکراسی، عدم انحصار سلطه و ثروت و توقف تجاوزات آشکار به حقوق انسان و چپاول ثروت ملی هستند، اما رژیم آل خلیفه به جای تعامل داشتن با درخواست های برحق و منطقی مردم بحرین در سایه حمایت های گسترده دولت های غربی و برخی از دولت های عربی و سکوت و همراهی برخی از مجامع بین المللی همچنان به جنایاتش علیه مردم بحرین ادامه می دهد.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: