چاروق دوز زنجانی فوت کرد

کدخبر: 2275870

آراز علی محمدی- پیشکسوت چاروق دوزی زنجان- امروز از دنیا رفت و پیکر آن مرحوم ساعت ۱۵ در گلزار شهدای پایین زنجان آرام می‌گیرد.

الناز خدایی‌فر- معاون صنایع دستی زنجان- با تایید این خبر به ایسنا، گفت: این هنرمند پیشکسوت یکی از استادان برجسته رشته چاروق دوزی بود که شاید نمونه آن را دیگر نداشته باشیم. این هنرمند متولد ۱۳۲۴ در زنجان بود و از هفت سالگی به دوختن چاروق مشغول شد.

او ادامه داد: استاد محمدی نزد استادان مطرح این رشته مثل حاج مصیب، حاج موسی و استاد خطیبی شاگردی کرد. فرزند استاد علی محمدی نیز نزد پدرش شاگردی کرده و در حال حاضر یکی از استادان چاروق دوزی زنجان به حساب می‌آید.

معاون صنایع دستی زنجان با بیان اینکه من از دلیل فوت این هنرمند اطلاعی ندارم، افزود: مرحوم محمدی از استادان فعال رشته چاروق دوزی بود که در راسته حجة الاسلام در بازار سنتی زنجان کار می‌کرد و بیماری خاصی نداشت.

به گزارش ایسنا، همسر و فرزندان این هنرمند نیز به این حرفه مشغول هستند. محمدی در زمینه دوخت انواع چاروق مهارت داشت و سبک دوخت را با همان شیوه سنتی ادامه داد.

چاروق نوعی پاپوش چرمی است که در زنجان تولید می‌شود و انواع مختلفی مثل چاروق توری، چاروق پرده بند و چاروق تمام چرم دارد که به صورت پشت باز و پشت بسته دوخته می‌شود.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: