برای زائران اربعین حسینی؛

کاهش نرخ مکالمات از ایران به عراق/ سیم‌کارت عراقی به صرفه‌تر است

کدخبر: 2276022

وزیر ارتباطات از کاهش نرخ مکالمات ایران به عراق از دقیقه ای ۳ هزار تومان به ۹۰۰ تومان در ایام اربعین حسینی خبر داد و گفت: استفاده از سیم کارتهای عراقی به صرفه تر است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدجواد آذری جهرمی در اینستاگرام خود جزئیات برقراری مکالمات و استفاده از خدمات ارتباطی برای زائران اربعین ۹۷ را تشریح کرد.

وی گفت: مذاکرات سیاسی گسترده ای در سال جاری با هیات اتصالات و وزارت ارتباطات عراق به منظور تسهیل ارتباطات اربعین داشتیم و با توافقات صورت گرفته، قیمت ارتباطات بین ایران و عراق و بالعکس کاهش یافت.

آذری جهرمی افزود: براین اساس نرخ مکالمات صادره ایران به عراق از دقیقه ای ۳ هزار تومان به دقیقه ای ۹۰۰ تومان برای ایام اربعین حسینی کاهش یافت.

وزیر ارتباطات ادامه داد: در ۱۰ نقطه از مسیر نجف به کربلا با همکاری شرکتهای اینترنتی عراق، وای فای رایگان برای زوار فراهم است و صحن حضرت زهرا (س) در ۲ روز آینده به وای فای مجهز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت ارتباطی دو کشور به دو برابر گذشته ارتقا یافته است، خاطرنشان کرد: با افزایش نرخ ارز، استفاده از خدمات رومینگ و به ویژه رومینگ دیتا، بسیار گران خواهد بود و توصیه می شود زائران برای صرفه جویی در هزینه ها، حتما از سیم کارتهای عراقی استفاده کنند.

جهرمی تاکید کرد: تماس از ایران به عراق مقرون به صرفه تر است و به زائران توصیه می شود در ساعت پیک ترافیک که از ساعات غروب آغاز و تا یک بامداد ادامه می یابد، از تماس های غیرضرور بپرهیزید.

وزیر ارتباطات، گفت: برغم همه تمهیدات اپراتورهای عراقی در مسیر نجف به کربلا و در ایام منتهی به اربعین، با شلوغی مسیرهای ارتباطی مواجه خواهیم بود.

وی اضافه کرد: سایر موارد ضروری از طریق روابط عمومی وزارت ارتباطات اطلاع رسانی خواهد شد.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: