توکلیان: با چه تفکری توقع قهرمانی کشتی در جهان را داریم؟/ ۴ مدال بگیریم روی سکو می‌رویم

کدخبر: 2276031

مربی و قهرمان سابق تیم ملی کشتی آزاد گفت: همه تیم‌ها مشغول تمرین بودند اما کشتی‌گیران ما مدت‌هاست با دغدغه «می‌روند یا نمی‌روند» مواجه هستند، واقعا در این شرایط چه توقعی از کشتی داریم؟

امیر توکلیان در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص حضور تیم ملی کشتی آزاد در مسابقات قهرمانی جهان اظهار داشت: مسابقات برای اولین بار بعد از سال ها، در 10 وزن برگزار می شود و تیم ما هم با تلفیقی از کشتی گیران جوان و باتجربه راهی بوداپست می شود. کشتی گیران اوزان 61، 65 و 70 کیلوگرم نفراتی هستند که برای اولین بار حضور در جهانی را تجربه می کنند. فکر می کنم اگر 3 تا 4 مدال در 10 وزن بگیریم، روی سکو می رویم.

وی افزود: باید قبول کنیم که روس ها و آمریکایی ها امکانات بسیار خوبی در اختیار دارند و چندین برابر ما روی آنها سرمایه گذاری شده است. وقتی به ترکیب آن تیم ها نگاه می کنیم، در هر 10 وزن شانس کسب مدال دارند.

مدیر تیم های ملی کشتی پایه تاکید کرد: اینطور نیست که هر کشتی گیری برای اولین بار جهانی را تجربه می کند، نتواند روی سکو برود. خیلی ها بوده اند که در اولین سال ملی پوش شدن شان مدال گرفته اند. امیدوارم همه بچه ها با شرایط خوبی روی تشک بروند و از نظر قرعه هم خوش شانس باشند. کشتی گیران هرچقدر بی اشتباه تر مبارزه کنند، به همان میزان شانس مدال آوری شان بیشتر می شود.

نایب قهرمان سال 2001 کشتی آزاد جهان در خصوص امکان روی سکو رفتن تیم ملی در بوداپست خاطرنشان کرد: کشتی گیران ما تا همین چند روز پیش دغدغه این را داشتند که به جهانی می روند یا نه. اول صحبت از عدم اعزام بود و بعد هم اعزام تیم ناقص. تیم 6 ماه است بی وقفه تمرین می کند، اما فدراسیون با دغدغه بلیت و تغذیه نفرات مواجه بود، واقعا با چه تفکری توقع داریم تیم قهرمان جهان هم شود؟! من می گویم اگر کم اشتباه باشیم می توانیم 4 مدال بگیریم و روی سکو برویم، وگرنه بین تیم های سوم تا ششم قرار می گیریم. برای چه باید توقع بیشتر از کشتی گیر داشته باشیم، مگر چه چیزی به آنها داده ایم که توقع داریم بیشتر بگیریم؟

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: