سناتور روس: مقصرین حمله هوایی به خانه‌های مردم سوریه باید پاسخگو باشند

کدخبر: 2276053

مقامات پارلمانی روس خواستار تحقیقات بین‌المللی درباره حمله هوایی ائتلاف آمریکایی به مناطق مسکونی در استان دیرالزور سوریه شده و معتقدند این اقدام تنها نشانگر حمایت آمریکا از گروه‌های تروریستی در سوریه است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، "کنستانتین کاساچوف" رئیس کمیته امور بین الملل شورای فدراسیون (سنای) روسیه در گفت وگو با خبرگزاری «نووستی» اعلام کرد، لازم است تا تحقیقات بین المللی درباره روشن شدن حقیقت حمله ائتلاف غربی به سرکردگی آمریکا به مناطق مسکونی در استان دیرالزور سوریه انجام شود و مقصرین این فاجعه باید پاسخگو باشند.

لازم به یادآوری است که منابع نظامی در سوریه اعلام کردند که ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا حملات هوایی به خانه های شهروندان غیرنظامی در روستای "السوسه" در استان دیرالزور انجام داده اند.

این سناتور روس گفت: «اگر اطلاعات منابع خبری سوری در این باره تایید شود، لازم است تا درباره این حادثه تحقیقات بین المللی انجام شده و مقصرین این جنایت پاسخگو باشند.»

"الکساندر شرین" معاون اول رئیس کمیته امور دفاعی دومای دولتی روسیه نیز به این خبرگزاری اعلام کرد، اطلاعات مربوط به حمله هوایی ائتلاف آمریکایی به خانه های مردم غیرنظامی در سوریه لازم است به طور دقیق مورد بررسی قرار بگیرد و اگر این اطلاعات تایید شدند، چنین اقدامی تنها به منزله تلاش برای بی ثباتی اوضاع و حمایت از گروه های تروریستی تلقی می شود. تلاش برای نشان دادن این است که تروریست ها می توانند روی کمک آمریکایی ها و حملات هوایی آنها حساب کنند. به عقیده وی، چنین اقدامی می تواند حتی جنبه تحریک آمیز داشته باشد.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: