تهدید ترامپ برای اعزام ارتش به مرزهای جنوبی

کدخبر: 2276058

رئیس جمهور آمریکا تهدید کرده است که مرزهای جنوبی این کشور را مسدود کرده و نیروهای ارتش را در این مناطق مستقر خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که مهاجران زیادی از هندوراس و السالوادور به هزاران مهاجر گواتمالایی پیوسته اند که قصد ورود به خاک ایالات متحده را دارند، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه تهدید کرد که نیروهای ارتش را مستقر خواهد کرد و مرزهای جنوبی را مسدود می کند.

بر اساس این گزارش ترامپ با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: باید از مکزیک بخواهم تا جلوی روند گسترده مهاجرت به آمریکا را بگیرد و اگر آنها قادر به انجام این کار نباشند، از ارتش خواهم خواشت تا در مرزهای جنوبی مستقر شده و مرزها را ببندد.

رسانه های خبری گزارش داده اند که ده ها هزار مهاجر هندوراسی طی هفته جاری از طریق گواتمالا قصد ورود به خاک مکزیک را داشته اند تا از طریق این کشور وارد ایالات متحده شوند. هدف اصلی مهاجران برای ورود به آمریکا، رهایی از خشونت و فقر در آمریکای مرکزی اعلام شده است.

اظهارات ترامپ موجب شد تا ارزش پزوی مکزیک روز پنجشنبه با کاهش 1.5 درصدی روبرو شود. ترامپ که به دنبال محدود کردن مهاجرت و ساخت دیوار مرزی با مکزیک است، طی هفته جاری تهدید کرده است که کمک های ایالات متحده را به حالت تعلیق درخواهد آورد ، اگر دولت های آمریکای مرکزی اقدامی در خصوص جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی اتباع خود انجام ندهند.

ترامپ در رقابت های انتخاباتی 2016 وعده داده بود تا سیاست های سختگیرانه مهاجرتی را اتخاذ کند و در طول مرزهای ایالات متحده با مکزیک، یک دیوار احداث کند.

این گزارش افزود: به نظر می رسد مهاجرت غیرقانونی یکی از مهمترین مسائل مطرح در انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا در ماه نوامبر باشد. جمهوریخواهان قصد دارند کنترل مجلس نمایندگان را در دست بگیرند.

ترامپ که از عدم حمایت کامل کنگره از طرح احداث دیوار مرزی با مکزیک سرخورده و ناامید شده است، در ماه آوریل به نیروهای گارد ملی دستور داد تا برای برقراری امنیت در مرزهای 4 ایالت کمک کنند.

ترامپ در توئیت روز پنجشنبه خود افزود: مساله مرزی برای من بسیار مهم تر از توافق تجاری جدید با مکزیک است که می تواند جایگزین توافق تجارت آزاد نفتا شود.

مایکل مک کال رئیس کمیته امنیت داخلی مجلس نمایندگان آمریکا نیز در اظهاراتی گفت: امنیت مرزی یک مساله مهم انتخاباتی است. ما باید یک بار برای همیشه امنیت مرزهای خود را تامین کنیم.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: