ناکامی رژیم صهیونیستی در جلوگیری از پخش مستندی درباره غزه از تلویزیون فرانسه

کدخبر: 2276064

سفیر رژیم صهیونیستی در فرانسه نتوانست از پخش مستندی در مورد جوانان فلسطینی که در پی تیراندازی اسرائیلی‌ها دچار قطع عضو یا معلولیت شده‌اند، ممانعت کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سفیر رژیم صهیونیستی در فرانسه نتوانست مانع پخش مستندی در مورد جوانان معلول غزه شود. اسرائیل خواستار لغو پخش مستندی با عنوان "جوانان معلول در غزه " در شبکه دو تلویزیون فرانسه شد.

الیزا بن نون، سفیر رژیم صهیونیستی در فرانسه، روز دهم اکتبر با ارسال نامه ای برای شبکه دو تلویزیون فرانسه (France ۲) لغو پخش این مستند را که درباره زخمی شدگان در نوار غزه است خواستار شد. وی در این نامه نوشت این مستند موجب برانگیختن نفرت علیه اسرائیل می شود.

شبکه دو تلویزیون فرانسه پنجشنبه هفته گذشته این گزارش را منتشر کرد. ایوان مارتینه، اولیویه گردت و ملانی لاپورت این گزارش را در مرز فلسطین و اسرائیل تهیه کرده اند و در همین چارچوب با جوانان غزه که اکثر آن ها کم سن و سال بودند و در پی تیراندازی اسرائیلی ها به سوی شرکت کنندگان در تظاهرات بازگشت دچار قطع عضو یا معلولیت شده بودند دیدار کردند.

پخش تیزر این گزارش در شبکه های اجتماعی خشم الیزا بن نون را برانگیخت. بن نون در نامه ای به دلفین ارنوت، رئیس فرانس تلویزیون، خواستار لغو پخش این گزارش شد. رئیس فرانس تلویزیون در مورد خواسته سفیر اسرائیل اظهار نظر نکرد و گزارش طبق پیش بینی پخش شد. در این گزارش فلسطینیانی که برای تظاهرات ضد اسرائیل به مرز می آیند نشان داده شده اند. در میان آن ها خانواده هایی با کودکان و نوجوانان غیر مسلح که برخی از آن ها برای بریدن سیم های خاردار انبردست، تیرکمان یا بادکنک های آتش زا به همراه دارند دیده می شوند. در سوی دیگر نظامیان اسرائیلی نمایش داده شده اند که با گلوله های جنگی به تظاهرکنندگان تیراندازی می کنند.

هزاران تن از ساکنان نوار غزه از ماه مارس در روز های جمعه در حوالی مرزهای سرزمین های فلسطینی در چارچوب "تظاهرات بازگشت" تجمع می کنند. آن ها به محاصره ده ساله نوار غزه توسط اسرائیل اعتراض دارند. از آغاز این اعتراضات حدود ۱۵۰ فلسطینی و یک سرباز اسرائیلی کشته شده اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: