چین از استانداردهای دوگانه کشورهای غربی انتقاد کرد

کدخبر: 2276071

یک روزنامه دولتی چین، رسانه‌های خبری غربی را به اتخاذ معیارها و استانداردهای دوگانه در قبال مساله سین کیانگ متهم کرده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه دولتی چاینا دیلی روز جمعه در سرمقاله ای نوشت: رسانه های خبری غرب در خصوص گزارش دادن درباره منطقه سین کیانگ از معیارها و استانداردهای دوگانه استفاده می کنند.

بر اساس این گزارش گروه های حقوق بشر، دولت های خارجی و کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل از چین به خاطر بازداشت گسترده و تحت نظر قراردادن مسلمانان اویغور در منطقه سین کیانگ انتقاد کرده اند.

این گزارش افزود: پکن اتهامات مطرح شده درباره نقض سیتماتیک حقوق بشر علیه مسلمانان اویغور را رد کرده و بر این باور است که تنها در حال مقابله با افراط گرایی و جدایی طلبی در این منطقه است.

چاینا دیلی نوشت: ارائه چهره نادرست از سین کیانگ در رسانه های خارجی با هدف لطمه زدن به دولت چین است. رسانه های خارجی با استفاده از استانداردهای دوگانه به دنبال دستیابی به این هدف هستند.

این روزنامه چینی در واکنش به اظهارات اخیر مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا که گفته بود "چین در حال آزار و اذیت مذهبی در سین کیانگ است"، نوشت: مسمانان سین کیانگ در معرض آسیب ناشی از سوی افراط گرایی خارجی و تبلیغات گروه های تندرو هستند و نیاز به آموزش دارند.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: