وزیر خارجه مکزیک: نباید به صحبت‌های ترامپ بها داد

کدخبر: 2276074

لوئیس ویده گاراری، ­وزیر خارجه مکزیک در واکنش به صحبت‌های ترامپ مبنی بر اعزام ارتش آمریکا به سوی مرز مکزیک، این تهدید را کم‌اهمیت دانست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه (فرانس پرس)، لوئیس ویده گاراری، وزیر امور خارجه مکزیک در پاسخ به تهدید دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر گسیل داشتن ارتش آمریکا به مرز مکزیک گفت: «حقیقت این است که ما باید وضعیت سیاسی حال حاضر آمریکا را درک کنیم. وضعیتی که ترامپ با توجه به آن این اظهارات را بیان کرده است. من معتقد هستم نباید زیاد به این صحبت ها بها دهیم. مکزیک پیش از این در خصوص اینگونه اظهارات ترامپ تجربه زیادی کسب کرده است و ما به خاطر انتشار توییت مذاکره نمی کنیم و از راه توییتر دست به دیپلماسی نمی زنیم.»

وزیر امور خارجه مکزیک افزود: برادران مهاجر ما از هندوراس (آمریکای مرکزی) با فرزند و اسباب های خود از میان جنگل ها و مناطق مسکونی در هندوراس عبور کرده و خود را به مرز گواتمالا رسانده اند. ما در این زمینه از کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد و دبیر کل سازمان ملل درخواست کرده ایم تا به این مسئله رسیدگی کند.

ویده گاراری گفت: «در حال حاضر وظیفه اولویت مکزیک مدیریت کردن جمعیت مهاجران بر اساس قانون است و من بر احترام و حمایت از حقوق بشر تاکید دارم.»

مارسلو ابرارد، وزیر امور خارجه آتی مکزیک (در دولت جدید که ماه دسامبر بر سر کار می آید) نیز در مصاحبه با رادیو محلی «رادیو سنترو» گفت: «مواضع پرزیدنت ترامپ همیشه اینگونه بوده است.» وی افزود: «این تهدید قابل پیش بینی بود، زیرا فرایند انتخابات (در آمریکا) نزدیک است و او (ترامپ) در حال انجام محاسبات سیاسی است.»

در پی به راه افتادن موج مهاجرت از سوی هندوراس، السالوادور و گواتمالا به سمت آمریکا، رئیس جمهور آمریکا تهدید به اعزام نیرو های نظامی به مناطق مرزی و بستن مرز جنوبی آمریکا کرده است.

دونالد ترامپ با انتشار چند توئیت بر روی صفحه شخصی خود تهدید کرد در صورتی که کشور مکزیک جلوی ورود مهاجران غیرقانونی به آمریکا را نگیرد، ممکن است دستور دهد تا نیرو های نظامی آمریکا به سمت مرز مکزیک حرکت کنند. رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه ۲۶ مهر، در توییت خود اعلام کرد به دلیل افزایش مهاجرت غیرقانونی تصمیم دارد تا مرز آمریکا با مکزیک را ببندد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: