معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بوعلی اعلام کرد:

از راه‌اندازی رشته ایرانشناسی تا وجود ۳۰ درصد صندلی خالی در دانشگاه بوعلی

کدخبر: 2276077

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بوعلی‌سینا گفت: در سال تحصیلی‌ جاری ۳۰ نفر در رشته جدید ایرانشناسی پذیرفته شده و چهار رشته در مقطع ارشد به دانشگاه اضافه شده است.

دکتر حسن ساری‌خانی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: تعداد ۱۷۰ دانشجو در مقطع دکترا ۱۳۵ نفر در بخش روزانه و ۳۵ نفر در بخش شبانه این دانشگاه پذیرفته شدند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بوعلی‌سینا با بیان اینکه ۲ هزار و ۱۲ نفر موفق به قبولی در مقطع کارشناسی شده‌اند، ادامه داد: دانشجویان مقطع کارشناسی‌ارشد هزار و ۸۹ نفر هستند که ۸۷۳ نفر در بخش روزانه و ۲۱۶ نفر در بخش شبانه دانشگاه بوعلی پذیرفته شدند.

وی با بیان اینکه رشته بدون متقاضی در دانشگاه بوعلی‌سینا نداشته‌ایم، تأکید کرد: در برخی از رشته‌ها، ۶۵ درصد ظرفیت اعلامی تکمیل و در بیشتر رشته‌ها بیش از ۷۰ درصد ثبت‌نام کرده‌اند.

ساری‌خانی عنوان کرد: تمایل متقاضیان رشته‌های علوم پایه و کشاورزی نسبت به سال‌های گذشته کم شده است اما در سایر رشته‌ها شاهد رشد دانشجو بوده‌ایم.

وی درباره صندلی‌های خالی دانشگاه بوعلی نیز گفت: در برخی از رشته‌ها، ۳۰ درصد صندلی‌ها خالی است اما در برخی دیگر به علت میهمان بودن دانشجویان تا ۱۱۰ درصد نیز با مازاد دانشجو مواجه هستیم.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بوعلی‌سینا درباره وضعیت خوابگاه‌های دانشجویی نیز گفت: به علت افزایش دانشجویان غیربومی، تا حدودی با مشکل تأمین خوابگاه مواجه بودیم که به دنبال ساماندهی و رفع مشکل هستیم.

وی یادآور شد: در سال تحصیلی‌جاری با برنامه‌ریزی‌های سازمان سنجش، همدان در منطقه غرب قرار داشت که از سال آینده در منطقه مرکزی و با استان‌های قم، قزوین و مرکزی هم‌گروه خواهد شد.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: