درخواست وزیر صنعت از رئیس شورای شهر تهران برای انشعاب خط ۷ مترو به نمایشگاه بین‌المللی

کدخبر: 2276141

هاشمی گفت: در جلسه با مسئولین نمایشگاه بین‌المللی تهران، در مورد روش سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای انشعاب خط ۷ مترو گفتگو کردیم.

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در گفت وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به نامه ای که وزیر صنعت در رابطه با خط 7 مترو به او نوشته بود، گفت: آقای شریعتمداری با اشاره به دورانی که من مدیرعامل مترو بودم، نوشته بود که برخلاف برنامه ریزی های آن دوره که قرار بود یک شاخه از خط 7 مترو به نمایشگاه بین المللی تهران بیاید، بعد از رفتن من از مترو این کار انجام نشد.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه به همین منظور جلسه ی را با مسئولین نمایشگاه بین المللی تهران برگزار کردیم، گفت: در این جلسه گفت وگو هایی در مورد روش سرمایه گذاری بخش خصوصی و مجتمع های ایستگاهی انجام شد تا ارزیابی کنیم که چگونه می توانیم این پروژه را اجرایی کنیم.

وی در خصوص مسیر انشعابی خط 7 که باید به نمایشگاه بین المللی برسد، اظهار کرد: این شاخه از شهرک غرب به میدان کاج، از میدان کاج به میدان فرهنگ و سپس با رسیدن به آتی ساز از عرض چمران عبور می کند و به نمایشگاه بین المللی تهران می رسد.

هاشمی خاطر نشان کرد: وزیر صنعت در این نامه پیگیری کرده بود که چرا این خط را اجرایی نمی کنید و ما هم در جلسه دیروز موضوع را پیگیری کردیم.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه در حال حاضر نقشه های شاخه انشعابی خط 7 آماده است، گفت: در دوره ای که من در مترو مسئولیتی نداشتم، وقتی که خط 7 را ساختند انشعاب آن را حذف نمودند و حالا باید شرکت مشاور بررسی کند که چگونه می توان دوباره آن را ساخت.

وی در خصوص زمان اجرای ساخت شاخه انشعابی خط 7 گفت: این موضوع اول باید در معاونت حمل و نقل شهرداری تصویب و سپس در شورای شهر تایید شود. بعد در شورای ترافیک تهران تصویب شود و سپس در شورای ترافیک کشور هم به تصویب برسد و آن وقت باید آن را به مترو ابلاغ کنند تا به شروع به کار شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: