سید حسن نصرالله:

آمریکا و اسراییل از علم و فناوری برای ذلیل کردن ملت‌ها استفاده می‌کنند/ هدف از ایجاد جنگ‌های نیابتی در منطقه حفظ رژیم صهیونسیتی است

کدخبر: 2276237

دبیر کل حزب الله لبنان به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد تاسیس بنیادهای آموزش و پرورش اسلامی به ایراد سخنرانی پرداخت.

سیدحسن نصرالله، دبیر کل حزب الله به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد تاسیس بنیادهای آموزش و پرورش اسلامی به ایراد سخنرانی پرداخت.

نصرالله با اشاره به گسترش مراکز آموزش و پرورش اسلامی آنها را نقطه قوتی برای جبهه مقاومت دانست و گفت: ما در تمام سطوح سیاسی، امنیتی، معنوی، مالی، مردمی، اجتماعی، مالی، محلی و منطقه ای پیشرفت های گسترده ای نسبت به گذشته داشته ایم و نسبت به آینده بهتر برای این بنیاد و پیشرفت کمی و کیفی آن امیدواریم.

دبیرکل حزب الله لبنان آمریکا و اسرائیل را رژیم هایی خطاب کرد که از علم و فناوری برای ذلیل نمودن ملت ها و حکام آنها استفاده می نمایند.

وی با اشاره به تحولات غزه گفت: دشمن فلسطینیان را میان دو راه قرار داده است یا درگیری یا مرگ با گرسنگی؛ یکی از طرفهای جنگ در منطقه محور سعودی آمریکایی است.

دبیر کل حزب الله افزود: به جای اینکه ثروت کشورهای اسلامی در راستای تعلیم و تربیت هزینه شود، صدها میلیارد دلار برای ایجاد جنگ‌های نیابتی که هدف از این جنگ‌ها حفظ رژیم صهیونیستی در منطقه است، هزینه می‌شود. برخی کشورهای عربی میلیاردها دلار برای راضی کردن دونالد ترامپ حیف و میل می کنند.

وی در ادامه گفت: ناپدید شدن و قتل احتمالی جمال خاشُقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی، به یک مسئله جهانی تبدیل شده است. در برخی کشورها حتی حرف از قطع رابطه با عربستان و تحریم این کشور به میان آمده است. عربستان در صد سال اخیر با چنین بحرانی مواجه نبوده است.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: برخی رسانه‌های سعودی در ابتدای این ماجرا داستان‌های خنده‌داری را مطرح می‌کردند و قصد داشتند مسئله جمال خاشقجی را به گردن حزب‌الله و ایران بیندازند. ما مسئله جمال خاشقجی را مانند افراد عادی پیگیری خواهیم کرد و منتظر روشن شدن قضیه باقی خواهیم ماند.

دبیر کل حزب الله افزود: عربستان باید اجازه دهد که اوضاع در یمن به سمت آشتی ملی پیش برود، چرا که ائتلاف حامی آن به دلیل قضیه خاشُقجی در حال فروپاشی است. امروز وقت مناسبی است تا حکام سعودی یک گام انسانی و اخلاقی بزرگ بردارند و پایان جنگ یمن را به صورت یکطرفه اعلام کنند.

نصرالله گفت: ایران در طول سالهای گذشته چه از نزدیک و چه از دور، هرگز در تشکیل دولت لبنان دخالت نکرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: