آغاز روند انتخابات پارلمانی افغانستان با حضور رهبران حکومت وحدت ملی+تصاویر

کدخبر: 2276335

رئیس جمهور افغانستان با حضور در مرکز رای دهی در شهر کابل از مردم این کشور خواست که با حضور در مراکز رای دهی در انتخابات پارلمانی این کشور شرکت کنند.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرگزاری تسنیم، روند رای دهی انتخابات پارلمانی افغانستان با حضور «اشرف غنی» رئیس جمهور و «عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی دولت این کشور در مرکز رای دهی در شهر کابل رسما آغاز شد.

انتخابات پارلمانی افغانستان در سراسر این کشور بجز ولایت های قندهار و غزنی از 7 صبح آغاز شده و قرار است که تا ساعت 4 بعد از ظهر ادامه یابد.

کمیسیون انتخابات افغانستان اعلام کرد که ممکن است روند رای دهی برای چندین ساعت پس از ساعت 4 بعد از ظهر نیز ادامه یابد تا تمام مردم شانس مشارکت در این روند را داشته باشند.

اشرف غنی پس از استفاده از حق رای تصریح کرد که تردیدهای فراوانی درباره برگزاری انتخابات پارلمانی وجود داشت اما روند رای دهی علی رغم تمام چالش ها با موفقیت آغاز شده است.

وی افزود: امیدوارم که انتخابات ریاست جمهوری افغانستان نیز همانند انتخابات پارلمانی این کشور برگزار شود.

اشرف غنی با اشاره به عدم برگزاری انتخابات پارلمانی در غزنی خاطرنشان کرد، کمیسیون انتخابات باید زمینه برگزاری انتخابات در این ولایت را نیز فراهم کند تا مردم این ولایت از حق رای شان محروم نشوند.

کمیسیون انتخابات افغانستان نزدیک به 9 میلیون مرکز رای دهی در سراسر افغانستان را تعیین کرده است تا شهروندان این کشور در این مراکز از حق رای شان استفاده کنند.

بیش از 2500 نفر برای انتخابات پارلمانی افغانستان نامزد شدند که برای 249 کرسی در پارلمانی این کشور با هم رقابت می کنند.

این در حالی است که طالبان پیش از این در بیانیه های مختلفی از مردم این کشور خواسته بودند که از مشارکت در روند رای دهی در این کشور خودداری کنند.

این گروه هشدار داده که به مراکز رای دهی حمله خواهد کرد و مردم باید از مشارکت در این روند خودداری کنند اما بیش از 60 هزار نیروی امنیتی وظیفه دارند که امنیت این روند را تامین کنند.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: