دوری یا نزدیکی دفاتر زیارتی به سفارت یا کنسولگری‌ها تاثیری در سرعت صدور ویزا ندارد

کدخبر: 2276495

رئیس سازمان حج و زیارت با تاکید بر اینکه متقاضیان سفر اربعین حسینی فقط باید به دفاتر زیارتی مشخص در سامانه سماح مراجعه کنند، گفت: دوری و نزدیکی دفاتر به سفارت یا کنسولگری‌های عراق، ملاک سرعت دریافت ویزا نیست.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ حمید محمدی با اشاره به ثبت نام بیش از یک میلیون و 300 هزار نفری زائران اربعین در سامانه سماح اظهار کرد: متقاضیان حتما به دفاتر زیارتی تابلو دار و مشخص که اسامی آنها روی سایت سازمان حج و سماح قرار دارد، مراجعه کنند و به هیچ عنوان به اماکن یا دفاتر خارج از سامانه سماح مراجعه نکنند زیرا در این صورت زمان صدور ویزا طولانی می شود.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: گاه زائران به دفاتر غیر مراجعه می کنند و این دفاتر نیز گذرنامه را دریافت می کنند و تا زمانیکه بدست دفاتر زیارتی می رسد، زمان می برد و موارد متعددی به ما اعلام کردند که چند روز گذرنامه شان را به دفاتر حج و زیارت داده و مشکلاتی ایجاد شده است.

محمدی تصریح کرد: برخی مردم تصور می کنند اینکه یک دفتر نزدیک سفارت است، مزیت است و کار سرعت می گیرد در صورتیکه دوری و نزدیکی دفاتر به محل سفارت یا کنسولگری هیچ تاثیری در سرعت صدور ویزا ندارد.

وی با بیان اینکه برخی دفاتر غیرمجاز هزینه ای چند برابری از مردم می گیرند و این در حق زائران اجحاف است، خاطرنشان کرد: همچنان گزارشاتی از جعل ویزا می رسد؛ شب گذشته 180 ویزای جعلی در مرز مهران گرفته شده است.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: