معاون ستاد مبارزه با موادمخدر اعلام کرد

کاهش مصرف شیشه از ۲۸ به ۸ درصد / رشد ۴۴ درصدی کشفیات موادمخدر

کدخبر: 2276627

معاون اداری، مالی و امور مجلس ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اقدامات ستاد مبارزه با مواد مخدر در کاهش مصرف مواد پرخطر گفت: بر همین اساس مصرف شیشه در کشور از ٢۵ تا ۲۸ درصد به ٨ درصد کاهش یافته و از رتبه سوم مصرف مواد به رتبه دوم رسیده است.

به گزارش ایسنا، نجیب حسینی در مراسم تودیع و معارفه دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخد با بیان اینکه یکی از نخستین سیاست‌های رحمانی‌فضلی، دبیرکل سابق ستاد طی ۵ سال گذشته این بود که باید از حداکثر ظرفیت‌ها استفاده کنیم گفت: اولین اقدام وی تمرکز بر اجرایی کردن سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری بوده که طی آن ۲۰ سال از مشترک نهادهای مختلف برگزار شد. این سیاست ها بسیار جامع و کامل بودند.

وی در ادامه افزود: رحمانی فضلی معتقد بودند که مبارزه صرفا امنیتی و انتظامی نیست، با این وجود طی این مدت کشفیات مواد مخدر تا ۴۴ درصد رشد داشته است. در حال حاضر ۹۸ درصد مردم جامعه سالم هستند و اگر خوب عمل کنیم این تعداد افراد سالم به کمک ۲ درصد از مصرف کنندگان مواد مخدر می‌آیند به همین دلیل بر استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد تاکید شده است.

معاون اداری و امور مالی و مجلس ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه در مدت ۵ سال اخیر هزار سمن به تعداد سازمان‌های مردم نهاد افزوده شده است ادامه داد: از آغاز فعالیت ما ظرفیت نگهداری از معتادان متجاهر ۱۷ هزار نفر بود که در حال حاضر به ۸۱ هزار نفر در سراسر کشور رسیده که این افزایش ظرفیت با کمک سازمان‌های مردم نهاد اتفاق افتاده است. همچنین در تهران تنها ۴۰۰ نفر ظرفیت دولتی برای نگهداری معتادان وجود داشت که این میزان به ۸ هزار نفر ظرفیت افزایش یافته است.

ادامه دارد

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: