ایرانی‌هایی که برای اولین‌بار روی تخته وزنه‌برداری بزرگسالان جهان می‌روند

کدخبر: 2276690

تیم ملی وزنه‌برداری ایران درحالی عازم مسابقات قهرمانی بزرگسالان جهان می‌شود که تعداد زیادی از ملی‌پوشان برای نخستین مرتبه قرار است حضور در این رویداد مهم را تجربه کنند.

به گزارش ایسنا، مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان ۲۰۱۸ تا دو هفته دیگر در عشق آباد ترکمنستان آغاز می‌شود و با توجه به بازگشت کشورهای محروم به عرصه رقابت و تلاش وزنه‌برداران برای عبور موفق از اولین مرحله گزینشی المپیک ۲۰۲۰، رقابت سختی را شاهد خواهیم بود.

اما تیم ایران در این دوره با ترکیب متفاوتی راهی مسابقات جهانی می‌شود و چهره‌های شاخصی چون بهداد سلیمی (به دلیل خداحافظی با دنیا قهرمانی)، کیانوش رستمی و سعید علی حسینی در ترکیب خود ندارد. از طرفی با توجه به تغییر اوزان وزنه برداری که از این پس مسابقات جهانی در ۱۰ وزن برگزار می شود، بنابراین برخواه سرمربی تیم ملی هم به سمت استفاده از نفرات جوان رفت و قرار است با تیمی متفاوت قدم در میدان رقابت بگذارد.

در ترکیب تیم ملی تعداد نفراتی که قرار است برای نخستین مرتبه حضور در مسابقات قهرمانی بزرگسالان جهان را تجربه کنند، کم نیستند و همین موضوع باعث شده تمام نگاه ها به مسابقات جهانی باشد تا ببینیم حاصل تلاش چند ماهه برخواه برای آماده و روانه کردن این نفرات به قهرمانی بزرگسالان جهان چه نتیجه ای خواهد بود.

البته در این تیم، محمدرضا براری سه مرتبه، ، علی هاشمی و سهراب مرادی هر کدام دو مرتبه و علیرضا سلیمانی یک مرتبه تجربه وزن زدن روی تخته قهرمانی جهانی را دارند.

*نفراتی که برای نخستین مرتبه حضور در قهرمانی جهان بزرگسالان را تجربه می کنند:

*عارف خاکی(دسته ۸۹ کیلوگرم)

این وزنه بردار ۲۰ساله، آخرین رویدادی بین المللی که تجربه کرده سه ماه پیش، مسابقات قهرمانی جوانان جهان ۲۰۱۸ بود که در این مسابقه ششم شد.

آخرین مدال او در مسابقات بین المللی نیز نقره قهرمانی جوانان آسیا ۲۰۱۸ است.

این وزنه بردار در رکورد گیری تیم ملی، یکضرب ۱۵۴ ، دوضرب۱۹۶ و مجموع ۳۵۰ کیلوگرم ثبت کرد.

*محمد زارعی(دسته ۸۹ کیلوگرم)

این وزنه بردار۲۷ ساله، در آخرین رویداد بین المللی که حضور داشته مربوط به سال ۲۰۱۷ است ودر بازی های کشورهای اسلامی و بازی های یونیورسیاد وزنه زد اما در هیچ کدام موفق به کسب مدال نشد. او در کشورهای اسلامی پنجم و در یونیورسیاد هفتم شد.

زارعی در کوردگیری تیم ملی رکورد ۱۶۰ یک ضرب، ۲۰۲ دوضرب و مجموع ۳۶۲ کیلوگرم را به ثبت رساند.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: