سخنگوی شورای شهر تهران خبر داد؛

انتشار اطلاعات ساختمانی ساختمانهای نوساز از سال ۹۷ به بعد

کدخبر: 2276734

اعطا با اشاره به تصویب طرح شفاف‌سازی اطلاعات شهرسازی گفت: مقرر شد تا اطلاعات ساختمانی کسانی که از ابتدای سال ۹۷ پروانه گرفته‌اند شفافیت پیدا کند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران ظهر امروز در پایان نود و پنجمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران حضور یافت و با اشاره به مصوبات جلسه امروز گفت: در جلسه امروز ادامه طرح الزام شهرداری تهران به انتشار عمومی اطلاعات شهرسازی بررسی شد که امروز در مورد بندهای مختلف آن بحث شد و موار دی اصلاح و افزوده شد و در نهایت این طرح به تصویب رسید .

سخنگوی شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به تصویب طرح انتشار اطلاعات شهرسازی ادامه داد: مقرر شد کسانی که از ابتدای سال 97 اقدام به تشکیل پرونده کرده اند، اطلاعات ساختمانی آنها شفاف بشود تا طبق ضوابط و مقررات تراکم، زیربنا و تعداد طبقات پرونده آنها به صورت شفاف در دسترس عموم قرار گیرد.

وی با بیان اینکه این شفافیت نظارت همگانی را تقویت می کند، گفت: این کار یک جنبه بازدارندگی در رابطه با تخلفات ساختمانی دارد و هر شهروندی می تواند با مراجعه به این سامانه متوجه شود که در محل زندگی او در آینده چه اتفاقی رخ خواهد داد و مشخص می شود که در هر محله چه اقداماتی نظیر زیر گذر، تقاطع غیرهمسطح و یا فضای سبز رخ می دهد.

اعطا خاطرنشان کرد: این طرح صرفاً مختص به پلاک های ثبتی است که از ابتدای سال 97 تشکیل شده است و در گام های بعدی می توان این قانون را به سال های 96، 95 و سال های قبل تر از آن هم تسری داد.

سخنگوی شورای شهر تهران در ادامه در خصوص نتایج تحقیق و تفحص از مؤسسه همشهری گفت: یک گزارش اولیه توسط کمیته هیئت تحقیق و تفحص آماده شده و باید دید که در نهایت آیا به عنوان یک گزارش در صحن ارائه می شود و یا موارد اصلاحی مطرح خواهد شد. ممکن است در شدیدترین حالت پیگیری حقوقی انجام شود و از طریق مراجع قضایی اقدام شود. تاکنون صرفاً کلیات گزارش تحقیق و تفحص برای اعضا توضیح داده شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: