جدیدترین آمارها از زائران اربعین خارج شده از کشور

کدخبر: 2276771

سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جدیدترین آمارها از وضعیت مسافران اربعین ایرانی یا مسافران خارجی که از ایران قصد سفر به عراق را دارند منتشر کرد.

به گزارش ایسنا، در عملیات اربعین سال ۱۳۹۷ در روزهای پایانی مهرماه آغاز شده و احتمالا تا اواخر آبان‌ماه ادامه خواهد یافت پیش‌بینی می‌شود چند میلیون زائر از مرزهای زمینی ایران برای رسیدن به عراق و شهرهای نجف و کربلا اقدام کنند.

سازمان راهداری آمار نهایی سال گذشته را چهار میلیون و ۴۰۰ هزار نفر اعلام کرده است.

در روزهای ۲۵، ۲۶ و ۲۷ مهرماه امسال بالغ بر ۲۳۱ هزار نفر از مرزهای مهران، شلمچه و چذابه تردد کرده و به عراق رفته‌اند.

مانند سال‌های قبل همچنان مرز مهران بالاترین فعالیت را داشته و بیش از ۱۳۶ هزار نفر از زائران از این مرز عبور کردند.

پس از آن مرز مهران با ۶۸ هزار و مرز چذابه با ۲۶ هزار نفر در رده‌های بعدی قرار دارند. در طول این مدت ۸۹۰ نفر از مسافران مرز چذابه، ۵۶۹۳ نفر از مسافران مرز شلمچه و ۶۲۵۹ نفر از مسافران مرز مهران را خارجی‌ها تشکیل داده‌اند و باقی زائران ایرانی بوده‌اند.

طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی وزارت راه و شهرسازی در روزهای منتهی به اربعین کارگاه‌های جاده‌ای در مسیرهای منتهی به مرزهای زمینی دو کشور فعالیت نخواهند کرد و همچنین محدودیت‌های ترافیکی مختلفی در بخش‌های مختلف مناطق غربی و جنوب غربی کشور اجرایی خواهد شد.

سازمان راهداری از مسافران خواسته که با توجه به محدودیت ظرفیت جاده‌ها و محدودیت‌های پارکینگ‌های در نظر گرفته شده در نقاط مرزی برای سفر به کربلا از وسائل نقلیه عمومی استفاده کنند.

سه معاونت سازمان راهداری ، شرکت راه‌آهن و سازمان هواپیمایی کشوری در طول روزهای گذشته به طور جداگانه سیاست‌ها و تسهیلات خود را برای مسافران اربعین در سال ۱۳۹۷ اعلام کردند.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: