استقبال از پرندگان مهاجر با پاکسازی تالاب در چهارمحال و بختیاری

کدخبر: 2276791

در آستانه کوچ زمستانه پرندگان مهاجر، به همت حفاظت محیط زیست و سازمان های مردم نهاد، طبیعت حاشیه تالاب چغاخور در شهرستان بروجن پاکسازی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری با اعلام این خبر گفت: طبیعت تالاب چغاخور شهرستان بروجن که زیستگاه پرندگان مهاجر است، با حضور کارشناسان و محیط بانان حفاظت محیط زیست، جوامع محلی و سازمان های مردم نهاد شهرستان بروجن از زباله پاکسازی شد.

وی اظهار داشت: اجرای چنین برنامه هایی در راستای حفظ و حراست از محیط زیست استان و فرهنگ سازی در میان اقشار مختلف جامعه است. وی با اشاره به نقش مردم در حفظ سلامت محیط زیست، تصریح کرد: استفاده از مواد بازیافتی یکی از بهترین راهکارهای کنترل و حفظ منابع محیط زیست است و باید جوامع هدف با این برنامه ها آشنا شوند تا محیط زیست بهتری را به نسل های آینده هدیه دهیم. احمدی در ادامه عنوان کرد: این برنامه هرساله با کوچ پرندگان مهاجر در تالاب چغاخور برگزار می‌شود چرا که با آغاز فصل سرما شاهد حضور چشمگیر پرندگان به تالاب چغاخور هستیم واین امر از آسیب رساندن احتمالی به پرندگان جلوگیری می‌کند.

هم اکنون بیش از ۳۰ هزار پرنده مهاجر وارد تالاب چغاخور شده اند. این تالاب با مساحت دو هزار و ۳۰۰ هکتار در دامنه ارتفاعات برآفتاب و کلار، در مسیر جاده شهرکرد ـ خوزستان و نزدیکی هر بلداجی شهرستان بروجن و ۶۵ کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: