عابدی در نطق میان دستور:

عمده مشکلات ناشی از بدعهدی آمریکا است

کدخبر: 2276794

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلات معلول چند عامل است، اولین عامل ناشی از شیطنت رئیس جمهور آمریکا است مگر می‌شود بدون واقع‌بینی اثرات تصمیمات مخرب ترامپ را خنثی کرد.

به گزارش حوزه پارلمانی خبرگزاری فارس به نقل از خانه ملت، حیدر علی عابدی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با تسلیت ایام اربعین حسینی علیه السلام و قدردانی از برگزارکنندگان مراسم راهپیمایی عظیم اربعین و آرزوی آزادی مرزبانان مظلوم در نطق میان دستور گفت: تذکر به دولت برای رفع مشکلات معیشتی و انجام برنامه‌ریزی از سوی بسیاری از سیاستمداران مطرح می‌شود اما راه حلی ارائه نمی‌شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وضعیت فعلی معلول چند عامل است، اولین عامل ناشی از شیطنت رئیس جمهور آمریکا است مگر می‌شود، بدون واقع‌بینی اثرات تصمیمات مخرب ترامپ را خنثی کرد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: چرا با بزرگنمایی ضعف‌ها به دنبال نادیده گرفتن اثرات مخرب تحریم اقتصادی هستیم، باید بپذیرمعمده مشکلات ناشی از بدعهدی آمریکا است با توجه به فرمایشات امام راحل هرچه فریاد دارید باید بر سر آمریکا بکشید باید وحدت در کشور حفظ شود، از عوامل دیگر وضعیت اقتصادی، نااطمینانی مردم است چرا که در فضای هیجانی اقدام به خرید طلا و کالا می‌کنند. بحث‌های سیاسی و مخالفت با هر اقدام دولت به این نااطمینانی ها دامن می زند نکته دیگر اینکه نیروها و احزاب مؤمن به جمهوری اسلامی برای کسب اطمینان مجدد مردم چه کردند؟

شوربختانه به حفظ سرمایه‌های اجتماعی توسط جناح‌های سیاسی توجه نشده‌است

عابدی تصریح کرد:شوربختانه به حفظ سرمایه‌های اجتماعی توسط جناح‌های سیاسی توجه نشده‌است؛ مدیریت و برنامه ریزی دولت در راستای تقویت اقتصاد مقاومتی با توجه به توصیه‌های مقام معظم رهبری راهگشا است.

وی ادامه داد: کشاورزان استان اصفهان مشکلات زیادی دارند و وضعیت استان از لحاظ کمبود منابع آبی بحرانی است و علیرغم وجود قانون توزیع عادلانه آب و مصوبات متعدد شورای عالی آب از جمله مصوبه این شورا که تأکید می‌کند تونل اول و رودخانه زاینده رود متعلق به کشاورزان اصفهان است.

وزارت نیرو به مشکلات کمبود آب استان اصفهان توجه کند

عابدی با اشاره به چارچوب رژیم حقوقی زاینده رود با توجه به استناد تاریخی گفت: در اثر بی‌توجهی وزارت نیرو مشکلات کمبود آب در استان اصفهان بیشتر شده هرچند که در این زمینه مکاتبات متعدد انجام شده و در نامه مورخ ۱۴ تیر سال ۹۷ دفتر ریاست جمهوری به وزرای کشور و نیرو اعلام شده که مقررات اجرا شود و به حق آبه ها نیز توجه جدی شود.

وی ادامه داد: در نامه ۲۴ اردیبهشت سال ۹۷ معاون اول رئیس جمهور ضرورت رفع بحران آب تاکید قرار گرفته و در نامه مورخ ۳۱ اردیبهشت سال ۹۶ نیز درباره اقدامات لازم برای جلوگیری از سوء مدیریت استفاده از آب رودخانه زاینده‌رود نیز تاکید شده اقدامات لازم انجام شود.

این نماینده مردم در مجلس ادامه داد:آقای کامران نماینده مردم اصفهان امروز در خصوص وضعیت کمبود آب استان اصفهان از وزیر محترم نیرو سؤال خواهد کرد و خواهشمندم نمایندگان در جلسه به این موضوع توجه کنند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی یادآور شد:وضعیت اسفبار پرستاری کشور با هیچ شاخصی قابل مقایسه نیست و این موجب فرسودگی پرستاران شده و افت کیفیت خدمات پرستاری را برای بیماران داشته در این راستا دولت باید به وزارت بهداشت برای جذب پرستار توجه کند تا استانداردهای این موضوع لحاظ شود.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: