درخواست سناتور آمریکایی برای اخراج سفیر عربستان از واشنگتن/دوربین: رد پای بن سلمان در همه جای این پرونده است

کدخبر: 2276925

سناتور ایالت ایلینوی آمریکا با بیان اینکه ولیعهد سعودی مسئول قتل خاشقجی است، از دولت ترامپ خواست سفیر عربستان را اخراج کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، به نقل از ان بی سی نیوز، دیک دوربین، عضو دموکرات مجلس سنای آمریکا از ایالت ایلینوی، امروز (یکشنبه) از دولت دونالد ترامپ ، رئیس جمهور این کشور، خواست به دلیل اینکه رژیم سعودی در قتل جمال خاشقجی ، روزنامه نگار منتقد محمد بن سلمان -ولیعهد سعودی- در کنسولگری عربستان در شهر استانبول ترکیه دست داشته است، سفیر این کشور در واشنگتن را اخراج کند.

دوربین رژیم سعودی را پس از اذعان این رژیم به اینکه خاشقجی، روزنامه نگار واشنگتن پست، دوم اکتبر سال جاری میلادی ( دهم مهر) پس از ورود به کنسولگری عربستان در استانبول کشته شده است، مورد نکوهش قرار داد. در ادامه گزارش ان بی سی نیوز آمده است از زمان ناپدید شدن خاشقجی، عربستان سعودی سناریوهای زیادی را در این باره مطرح کرده است. سران سعودی در ابتدا منکر داشتن هرگونه اطلاعی از سرنوشت خاشقجی بودند و حتی ادعا می کردند این روزنامه نگار عربستانی پس از خارج شدن از کنسولگری این کشور در استانبول ناپدید شده است. ریاض بامداد روز گذشته (شنبه)، سرانجام با اذعان به کشته شدن خاشقجی در داخل کنسولگری عربستان در استانبول، مدعی شد او بر اثر دعوایی که داخل این ساختمان روی داده به قتل رسیده است.

دوربین در واکنش به این داستان سرایی سعودی ها گفت: ترامپ تنها شخص بر روی کره زمین -خارج از پادشاهی سعودی- است که به نظر می آید تازه ترین داستان سعودی ها را درباره خاشقجی پذیرفته است.

این سناتور آمریکایی افزود: کاری که باید انجام دهیم و باید صبح اول وقت آن را انجام دهیم این است که تا زمان تکمیل شدن تحقیقات بی طرف درباره این آدم ربایی، قتل و خدا می داند چه اتفاقات دیگری، به طور رسمی سفیر سعودی را از خاک آمریکا اخراج کنیم.

دوربین همچنین اذعان کرد: در جای جای پرونده قتل خاشقجی، رد پای محمد بن سلمان دیده می شود.

خالد بن سلمان ، برادر کوچکتر محمد بن سلمان، سفیر عربستان در واشنگتن است. او چند روز پیش به بهانه استقبال از مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، به ریاض بازگشت. هنوز مشخص نیست که خالد بن سلمان چه زمانی قصد بازگشت به آمریکا را دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: