رضایی: جز چند سازمان دولتی کسی اسپانسر فیلم مستند نمی‌شود

کدخبر: 2276991

تهیه‌کننده برنامه اجتماعی شبکه مستند: تنها راه زنده ماندن فیلم مستند، مخاطب است، زیرا مستند واقعیت‌ها را به تصویر می‌کشد ولی با این حال جز چند سازمان دولتی کسی اسپانسر فیلم مستند نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، وقتی به چیزی عادت می کنید، ترک کردن آن دیگر خیلی سخت می شود. به بعضی از عادت های بد اجتماعی عادت کرده ایم و ترک کردن آن دشوار است. یادتان باشد که تغییر دادن رفتارهایتان زمان می برد، به همین دلیل بهتر است هرازگاهی به خودتان یادآور شوید که من می توانم عادات بد را از خود دور کنم .«بهتر می شود» مجموعه ای مستند است که در هر قسمت به دنبال سوژه ای رفته و به رفتارهای غلط اجتماعی و عادات نادرست شهروندان و ارائه راهکارهایی برای از بین بردن این نوع رفتارها می پردازد. این مجموعه هر شنبه ساعت 22:30 از شبکه مستند پخش می شود.

«دری رضایی» تهیه کننده و کارگردان برنامه «بهتر می شود» با خبرنگار فرهنگی تسنیم لحظاتی را به گفتگو نشست. او کار تهیه کنندگی را از سال 87 با مجموعه «صدای مزاحم» برای شبکه مستد آغاز کرد، و «بهتر می شود» تازه ترین مجموعه ای است که تهیه کنندگی و کارگردانی آن را در شبکه مستند برعهده دارد.

رضایی درباره ویژگی و هدف این مجموعه گفت: این مجموعه در سیزده قسمت تولید شده که در هر قسمت با موضوع جدیدی مواجه می شویم که در ارتباط با عادت های بد اجتماعی است که آن را مورد برسی قرار می دهد. ما در «بهتر می شود» با مستندسازی به نام فرزاد خوشدست همراه می شویم که درباره هر یک از عادات بد اجتماعی به تحقیق می پردازد و در هر قسمت بنا بر موضوع، این مستندساز با سوژه ها و شخصیت هایی همراه و در کنار آنها به تحقیق می پردازد. موضوعات و سوژه ها با راهنمایی برخی از مدیران در شبکه مستند انتخاب شده و هر موضوع چندین بار بررسی و ابعاد مختلف آن را از زوایای مختلف مورد تحقیق و پس از تائید مجدد، در روند تولید قرار می گیرد.

تهیه کننده «بهتر می شود» جایگاه مستندسازی در تلویزیون را بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: در تمامی کشورهای پیشرفته، مستند جایگاه ویژه ای در تلویزیون داراست، دوستان ما در ایران با بودجه های اندک و شرایط سخت در حال تولید آثار ارزشمندی می باشند. مستند به مثابه آینه ای است که در برابر جامعه قرار می گیرد تا کم و کاستی و نقایص دیده شود. البته در این راستا یک دغدغه همیشگی ما نبود حمایت از مستندسازان بوده است. چرا که بعضی ها فیلم های مستند را بستر مناسبی برای معرفی یک هدف یا رساندن یک پیام نمی دانند. این مطلب کاملاً اشتباه است زیرا مستند واقعیت پذیر است. چون جامعه ارتباط خوبی با آثار مستند برقرار می کنند با این حال جز چند سازمان دولتی کسی اسپانسر فیلم مستند نمی شود و شبکه مستند پیشرو تولید این گونه آثار می باشد.

وی در پایان با دعوت مردم برای دیدن فیلم ها و مجموعه های مستند، یاد آوری کرد: برای ساخت یک مجموعه مستند سختی های زیادی را عوامل تولید متقبل می شوند، تنها راه زنده ماندن فیلم مستند مخاطب است، ای کاش شرایطی پیش بیاید تا همه مردم بتوانند فیلم ها و مجموعه های مستند را بیشتر ببینند.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: