در ایام اربعین صورت می‌گیرد؛

پشتیبانی ۱۱۰ هزار ظرفیت اسکان در شهرهای عراق توسط سپاه

کدخبر: 2276999

دبیر ستاد اربعین سپاه گفت: حدود ۱۱۰ هزار ظرفیت اسکان در ایام اربعین در نجف، کربلا و سامرا توسط سپاه و بسیج پشتیبانی می‌شوند.

سردار یعقوب سلیمانی در حاشیه بازدید از پایانه مرزی شلمچه در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: خوشبختانه هرچه زمان سپری می‌شود شاهد افزایش کمیت و کیفیت حضور زائرین هستیم زیرا هدف و انگیزه یکی است و این کار عشقی و دلی انجام می‌شود. همه به عنوان خادم زائر ابا عبدالله الحسین(ع) در تلاش هستند.

وی افزود: امسال هم همانند سالهای گذشته برنامه‌ریزی بسیار خوب و مناسبی در جهت خدمات‌رسانی و استقبال از زائرین اتباع غیر ایرانی صورت گرفته که از هفت مرز مبادی وردی کشور برای تردد زوار اتباع خارجی هماهنگی‌های لازم انجام و ستادی تحت عنوان استقبال از زوار غیر ایرانی تشکیل شده است.

سلیمانی ادامه داد: هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی‌های لازم در مبادی ورودی برای تشکیل ستاد استقبال مردمی با مشارکت همه دستگاه‌ها با محوریت مردم انجام ‌شده است. تسهیلاتی در زمینه بسته‌های غذایی با ذائقه زوار اتباع خارجی،بسته‌های فرهنگی، اقدامات فرهنگی، استقبال و اسکان در محل‌های در نظر گرفته شده و محل‌هایی برای مترجمین تا بتوانند بهره بیشتری را ببرند، تامین می‌شود.

دبیر ستاد اربعین سپاه گفت: هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی های بسیار خوبی برای تردد زوار غیر ایرانی در خاک عراق صورت گرفته است. از مواکب ایرانی مستقر در خاک عراق و مواکبی که متولیشان رزمندگان هستند و بیش از ۳۰ موکب در آنجا ایجاد کرده‌اند، خواسته ایم فضایی در اختیار این زائرین قرار دهند تا با وجود مترجمین این زوار بهره کافی را ببرند.

سلیمانی افزود: سپاه و بسیج تمام توان خود را در کنار سایر دستگاه‌ها و نهادها به ویژه سازمانهای مردم نهاد به کار گرفته است و حدود ۱۱۰ هزار ظرفیت اسکان در نجف، کربلا و سامرا را پشتیبانی و کمک کرده است.

وی از خدمات رسانی اکیپ‌های درمانی در کشور عراق خبر داد و خاطرنشان کرد: ۱۲ اکیپ درمانی با مشارکت هلال احمر شامل دارو، عوامل اجرایی، پزشک و پرستار از مجموعه بهداری‌های سپاه در مواکبی که در عراق مستقر هستند، تامین شده است.

دبیر ستاد اربعین سپاه گفت: فعالیت حدود ۲۰۰ تریلر لبه دار جهت حمل کالا برای مواکب و حمل زائرین به صورت رایگان از مرز مهران تا شهر کوت و از آنجا تا کربلا و نزدیکی نجف برنامه‌ریزی شده است.

وی اظهار کرد: زائران غیر ایرانی از مناطق شمال غرب کشور همچون آستارا و آذربایجان غربی و شرقی و ایلام، اردبیل و مرز مهران وارد کشور می‌شوند و مسیر خروجی اتباع خارجی مرز شلمچه است.

سلیمانی به ارائه خدمات توسط سپاه و بسیج و راهیان نور در ایام ربعین به زائرین اشاره و اظهار کرد: ظرفیت سپاه، بسیج و راهیان نور از ابتدای آبان ماه در جهت خدمات رسانی به زائرین در بحث کلیات اربعین حسینی قرار گرفته است. ستاد اربعین سپاه و بسیج از اول آبان ماه راهیان نور دانش‌آموزی و عمومی را متوقف کرده و تمامی ظرفیت‌های ترابری شامل ۶۵۰ دستگاه اتوبوس جوان سیر، بیش از ۵۰۰ دستگاه اتوبوس، مینی بوس و وسایط نقلیه مجموعه سپاه و دو رام قطاری که از تهران به خوزستان می‌آید، در اختیار زوار قرار گرفته است.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: