رونمایی از سردیس دو برگزیده جایزه مصطفی (ص) در پارک فناوری پردیس

کدخبر: 2277205

سردیس پروفسور شکرالهی و پروفسور گلنبه، از برگزیدگان دومین دوره جایزه مصطفی(ص) در بوستان دانشمندان پارک فناوری پردیس رونمایی شد.

به گزارش ایسنا سردیس پروفسور شکرالهی و پروفسور گلنبه از برگزیدگان دومین دوره جایزه مصطفی(ص) با حضور "جرج چدیک"،؛ نماینده دبیر کل سازمان ملل متحد، مهدی صفاری‌نیا رئیس پارک فناوری پردیس، علی­ مرتضی بیرنگ رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی‌وفناوری ریاست جمهوری و خانوده پروفسور شکرالهی در بوستان دانشمندان پارک فناوری پردیس رونمایی شد.

پروفسور محمدامین شکرالهی در سال 2017 در حوزه نظریه اطلاعات در زمینه "مشارکت بدوی در ارتباطات: کدهای رپتور" و پروفسور سامی ارول گلنبه، در حوزه علم و فناوری اطلاعات و ارتباطات، در زمینه "مدل‌سازی و ارزیابی عملکرد سیستم‌های رایانه‌ای" برگزیده جایزه مصطفی(ص) شد .

سامی ارول گلنبه نیز از دیگر برگزیدگان دومین دوره جایزه مصطفی در حوزه علم و فناوری اطلاعات و ارتباطات است. وی دانشمند کامپیوتر، مهندس الکترونیک و ریاضیدان کاربردی اهل ترکیه، عضو انجمن علمی ترکیه (انجمن بیلیم) و دارای مقام استادی گبور دنیس در رشته مهندسی برق و الکترونیک دانشگاه امپریال لندن است.

طرح نصب تندیس شخصیت‌های برتر علمی و فناوری جهان در بوستان دانشمندان پارک فناوری پردیس پروژه‌ای است که به‌منظور ارج نهادن به زحمات و تلاش‌های دانشمندان مطرح جهان در حوزه‌های مختلف علوم و فناوری توسط مدیریت پارک و با همکاری وزارت امور خارجه از سال 1386 شروع شده و در حال انجام است .

در این پروژه نماد دانشمندان و محققان علوم مختلف در زمان‌ گذشته و یا حال که در راستای خدمت به بشریت تلاش کرده و توانسته‌اند در راستای پیشبرد علم، گامی مهم و اساسی برداشته و برای کشور خود افتخار بیافرینند در محل "بوستان دانشمندان" پارک نصب می‌­شود.

با هماهنگی و پیگیری وزارت امور خارجه و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورها، بیش از پنجاه کشور اقدام به معرفی شخصیت برتر علمی کشور خود کرده‌­اند و پیش‌بینی می‌شود تا آخر سال 1400 تندیس شخصیت برتر علمی حدود هفتاد کشور جهان در پارک فناوری پردیس نصب شود.

تاکنون 9 تندیس در این بوستان نصب شده است و امروز با حضور خانواده پروفسور محمدامین شکرالهی سردیس وی و پروفسور گلنبه در این بوستان نصب شد.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: