وزیر خارجه انگلیس: روایت عربستان از قتل خاشقجی باورکردنی نیست

کدخبر: 2277277

"جرمی هانت" وزیر خارجه انگلیس حکایت ارائه شده توسط عربستان سعودی درباره کشته شدن جمال خاشقجی را بی اعتبار و باورنکردنی توصیف کرده و در مورد واکنش متناسب لندن هشدار داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از اسکای نیوز، هانت که روز دوشنبه در مجلس عوام انگلیس سخنرانی می کرد گفت ادعای عربستان مبنی بر کشته شدن خاشقجی طی یک درگیری در کنسولگری این کشور در استانبول "باورکردنی" نیست.

وی تاکید کرد در صورتی که گزارش های "هولناک" در مورد نحوه به قتل رسیدن خاشقجی صحت داشته باشد، انگلیس به نحوی مقتضی و متناسب عمل خواهد کرد.

به گفته هانت، داستان ارائه شده توسط سعودی ها راجع به کشته شدن خاشقجی به هیچ وجه توضیحی باورکردنی نبوده و هر کس که هر جرمی در این ماجرا مرتکب شده باشد بایستی مسئول شناخته شود.

خاشقجی گیت|جسد خاشقجی 15 تکه شد/ چه کسی جسد را از ترکیه خارج کرد؟

او همچنین تصریح کرد که روابط نزدیک امنیتی و اقتصادی بین لندن و ریاض، مانع از اقدام انگلیس در واکنش به این پرونده نخواهد بود.

در این جلسه، "جرمی کوربین" رهبر حزب کارگر گفت "محکوم کردن دیگر بس است". وی همچنین خواستار توقف فروش اسلحه به عربستان شد.

جمال خاشقجی دوم سپتامبر برای کارهای مربوط به مدارکش وارد کنسولگری عربستان در استانبول شده و به گفته نامزدش که منتظر او بوده، دیگر از ساختمان بیرون نیامد.

عربستان سعودی پس از حدود سه هفته اعتراف کرد که این نویسنده و روزنامه نگار 59ساله کشته شده است.

مقامات ترکیه اعلام کرده اند که "تیم ترور" عربستان سعودی این روزنامه نگار نگون بخت را شکنجه، انگشتان وی را قطع، و بدن وی را قطعه قطعه کرده اند.

سعودی ها قتل وی را یک عمل خودسرانه و اشتباه در بازجویی عنوان کرده اند.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: