زمان اعلام نتایج اولیه و نهائی انتخابات‌پارلمانی در افغانستان

کدخبر: 2277289

رئیس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان اعلام کرد: نتایج اولیه انتخابات پارلمانی این کشور در ۲۰ آبان و نتایج نهایی در ۲۹ آذر ماه اعلام می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آوا، «گلاجان عبدالبدیع صیاد» رئیس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان امروز دوشنبه با شرکت در یک نشست خبری اعلام کرد: نتایج اولیه انتخابات پارلمانی این کشور در ۱۱ نوامبر (۲۰ آبان ماه) و نتایج نهایی در ۲۰ دسامبر سال جاری میلادی (۲۹ آذر ماه) اعلام می شود.

رئیس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان در این خصوص افزود: بیشترین میزان مشارکت در رای گیری انتخابات پارلمانی در شهر کابل و پس از آن ولایت فاریاب صورت گرفته است. حضور زنان ۳۳ و مردان ۶۷ در صد در کل کشور بوده است.

«گلاجان عبدالبدیع صیاد» تاکید کرد: از مجموع ۵۰۷۴ مرکز رأی گیری، ۴۵۶۷ مرکز باز بوده و بقیه به دلایل مشکلات فنی و تهدیدات امنیتی بسته بوده اند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: به جز ولایت های غزنی به لایل سیاسی، قومی و امنیتی و قندهار به علت و قوع حمله تروریستی یک روز پیش از برگزاری انتخابات در ۳۲ ولایت افغانستان رای گیری صورت گرفته است.

گفتنی است، روند اخذ در سومین دوره انتخابات پارلمانی افغانستان پس از سقوط طالبان و هفدمین دوره از زمان تشکیل قوه مقننه این کشور، علیرغم تهدیدات امنیتی و مشکلات فنی، پس از دو روز رسما پایان یافت.

دست‌ کم ۴ میلیون نفر از شهروندان افغانستان در انتخابات پارلمانی روز شنبه هفته جاری این کشور در ولایت‌ های مختلف شرکت کردند. طبق قانون انتخابات افغانستان ۶۸ صندلی از ۲۵۰ کرسی پارلمان به زنان، ۱۰ تا به اقوام و عشایر، از جمله کوچ‌نشینان و یکی هم به اقلیت ۳۰۰ هزار نفری سیک‌های این کشور اختصاص داده شده است.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: