استاد دانشکده ریاضی دانشگاه فردوسی مشهد خبر داد

راه‌اندازی رشته «آمار صنعتی» در دانشگاه فردوسی

کدخبر: 2277376

استاد دانشکده ریاضی دانشگاه فردوسی مشهد از راه‌اندازی رشته آمار صنعتی در دانشکده ریاضی این دانشگاه خبر داد.

به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، عبدالحمید رضایی رکن آبادی در نشست «پرسش و پاسخ فرصت های شغلی آمار و ریاضی» که در دانشکده ریاضی دانشگاه فردوسی برگزار شد، با اشاره به اینکه انطباقی بین رشته تحصیلی فارغ التحصیلان و بازارکار آنان وجود ندارد، تاکید کرد: دانشجویان زیادی در دانشگاه های مختلف پرورش می‌دهیم ولی به بازار کار آنان فکر نمی‌کنیم.

وی اضافه کرد: رهبر انقلاب در دیدار با نخبگان پیشنهاد دادند« باید روزی برسد که پایان نامه دانشجویان ارشد ودکترا دارای حامی باشد. یعنی این پایان نامه بایک شرکت خصوصی که نیازی احساس کرده درقالب یک موضوع پایان نامه طرح شود و برای آن شرکت کاربرد داشته باشد.»

استاد دانشکده ریاضی دانشگاه فردوسی مشهد افزود: رشته آمار در تمامی رشته ها، حتی در رشته ادبیات قابل استفاده است. تعدادی از فارغ التحصیلان رشته آمار شرکت های آماری تاسیس کردند و در کارهای پژوهشگری در سطح ملی، استانی، کشوری با تشکیل تیم های بالغ بر 100 نفرفعالیت می‌کنند.

رکن آبادی اظهار کرد: از گرایش‌های آمار در مقطع کارشناسی ارشد، آمار در علوم اجتماعی است. در گرایش پژوهشگری بدون استفاده از مفاهیم آماری و روش های آماری نمی‌توانند کار پژوهشی انجام دهند. موضوع مهمی در علم آمار نمونه گیری است.

وی ادامه داد: آمار زیستی منبع تغذیه کلیه تحقیقات پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی است. هر کاری که اطباء به صورت جست وجو می‌خواهند انجام دهند، باید با یکی از اساتید و دانشجویان آمارزیستی مشورت کنند.

استاد دانشگاه فردوسی اظهارکرد: انجمن ریاضی و آمار ایران بر اساس آیین نامه خاصی هرچند سال یک بار اعضای آن انتخاب می‌شوند. وظایف این انجمن ها حل مشکلات این رشته است. از مشکلات این رشته شغل دانشجویان فارغ التحصیل رشته آمار و ریاضی است.

رکن آبادی یادآور شد: مردم کشورهایی مانند ژاپن به این نتیجه رسیدند که فقط کارهای سخت را به ربات بسپارند؛ زیرا سپردن تمام کارها به رباط سبب سرخوردگی مردم می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: