معاون رفاهی وزارت رفاه خبر داد:

پیشنهاد پوشش بیمه ای۳۵ درصد از افراد فاقد بیمه بازنشستگی به دولت

کدخبر: 2277395

معاون رفاهی وزارت رفاه گفت: برای پوشش بیمه ای۳۵درصد از افرادی که فاقد بیمه بازنشستگی هستند، برنامه ویژه ای به دولت ارائه کرده ایم که در صورت تصویب، مشکل بیمه این افراد در دوران سالمندی برطرف

به گزارش خبرنگار مهر، احمد میدری در نخستین همایش منطقه ای سالمندی که صبح امروز برگزار شد، افزود: از میان ۲۲ میلیون افراد شاغل ۶۴ درصد آنها تحت پوشش بیمه هستند به همین دلیل برای حمایت از سالمندان در سال های آینده که بخشی از این افراد به جمعیت آنان اضافه می شوند، باید برنامه ریزی اساسی انجام داد و ما به دنبال افزایش پوشش بیمه ای آنها هستیم.

وی گفت: ۵۰ درصد از افرادی که از صندوق های بازنشستگی مستمری دریافت می کنند سالمند هستند و ۵۰ درصد سالمندان، فاقد بیمه های بازنشستگی هستند.

میدری با تأکید بر اینکه شاید در حال حاضر نظام های بیمه ای با ساختار زندگی ما هماهنگ باشند، گفت: اما در سال های آینده با افزایش جمعیت سالمندی مشکلاتی ایجاد خواهد شد که جا دارد سیاست اصلی دولت، افزایش پوشش بیمه ای باشد که البته در این خصوص نیز گامهایی برداشته شده است.

معاون رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بیمه کارگران ساختمانی اشاره کرد و گفت: شاید تجربه بیمه کارگران ساختمانی ما برای سایر کشورها نیز مفید باشد، چرا که در این برنامه دولت از افرادی که واحد مسکونی احداث می کنند، درصدی را به عنوان عوارض می گیرد و صرف بیمه کارگران ساختمانی می کند.

وی افزود: یک سوم حق بیمه کارگران ساختمانی از سوی خود فرد و دو سوم نیز توسط دولت پرداخت می شود که با اجرای این طرح توانستیم تاکنون بیش از یک میلیون کارگر ساختمانی را بیمه کنیم.

به گفته میدری، این طرح از نظر پایداری منابع با مشکل زیادی مواجه نشده و صندوق بیمه ای کارگران ساختمانی در حال تعادل است.

وی به برنامه دیگر برای برنامه کشاورزان نیز اشاره کرد و اظهارداشت: برنامه ما این است که برای کشاورزانی که توانایی مالی ندارند، بیمه ای همانند کارگران ساختمانی اجرا کنیم به گونه ای که دو سوم حق بیمه از بودجه عمومی برای بیمه کشاورزان تأمین شود و خود فرد با پرداخت یک سوم از مزایای بیمه بازنشستگی برخوردار شود.

معاون رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در طول پنج سال گذشته بیمه درمان را برای همه اقشار اجرا کردیم، گفت: سالمندان از نظر بیمه درمان مشکل زیادی ندارند و اگر توانایی مالی نداشته باشند می توانند به طور رایگان از بیمه درمان برخوردار باشند.

وی به سیاستی که به دولت پیشنهاد شده اشاره کرد و افزود: برای اینکه بتوانیم ۳۵ درصد از کسانی که فاقد بیمه بازنشستگی هستند را تحت پوشش بیمه قرار دهیم، برنامه ای را به طور مشخص به دولت ارائه کرده ایم که امیدواریم تصویب شود.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: