مدیرعامل شرکت ملی نفت از دو جا حقوق نجومی می‌گیرد!

ناگفته‌هایی از دستمزدهای چند ده میلیونی در وزارت نفت

کدخبر: 2277527

چرا مدیرعامل شرکت ملی نفت با وجود بازنشستگی باید از دو محل حقوق دریافت کند و ماهانه حداقل ۳۴ میلیون تومان حقوق بگیرد.

به گزارش نسیم آنلاین پایگاه تحلیلی نود اقتصادی در گزارشی نوشت:‌ مدیریت امور مالی شرکت ملی نفت روز گذشته در واکنش به انتشار فیش حقوقی مدیرعامل این شرکت توسط «نود اقتصادی»، با تایید اینکه علی کاردر در شهریور ماه 97 حدود 37 میلیون تومان دریافتی داشته است، آورده است که سقف حقوق وی 21 میلیون و 700 هزار تومان بوده است و اضافه پرداختی مربوط به معوقاتی است که شرکت ملی نفت به وی بدهکار بوده است!

این جوابیه، سعی دارد اینگونه القا کند که قانون رعایت شده است. برای آنکه بدانیم فیش حقوقی کاردر دارای چه مشخصاتی است باید گفت چهار آیتم ثابت در فیش حقوقی وی وجود دارد:

1- کد 0101 به عنوان پایه حقوق با مبلغ بیش از 13 میلیون تومان.

2- کد 0103 به عنوان فوق العاده ویژه با رقم 4 میلیون تومان.

3- کد 0122 به عنوان کارگاهی با رقم 1.3 میلیون تومان

4- کد 0144 به عنوان فوق تخصصی شغل با رقم 27 میلیون تومان

5- کد 0100 به عنوان خالص مطالب معوق با رقم 93 میلیون تومان

6- کد 0222 با رقم 18 میلیون تومان

طبق مبالغ مندرج شده در فیش حقوقی شهریور ماه مدیرعامل شرکت ملی نفت، ناخالص دریافتی علی کاردر بیش از 156 میلیون تومان است که این رقم با کسری‌ها، به 37 میلیون تومان خالص دریافتی منتهی شده است. این 37 میلیون تومان جدای از حقوقی است که وی از صندوق بازنشستگی صنعت نفت دریافت می‌کند. در واقع علی کاردر دارای دو فیش حقوقی است، یک فیش با حقوق 37 میلیون تومانی و دیگری با حقوق 13.5 میلیون تومان که حقوق بازنشستگی وی است.

مدیریت امور مالی شرکت ملی نفت به این مهم پاسخ نداده است که مدیرعامل این شرکت از دو محل حقوق دریافت می‌کند و مجموع این رقم‌ها حدود 50 میلیون تومان بصورت خالص پرداختی بوده است. این مدیریت در توضیح خود آورده است که سقف دریافتی کاردر در حالت عادی 21 میلیون و 700 هزار تومان است که اگر چنین ادعایی را قبول داشته باشیم، با اضافه کردن رقم 13.5 میلیون تومانی که وی به عنوان حقوق بازنشستگی می‌گیرد خالص دریافتی وی بیش از 34 میلیون تومان است.

سوال اساسی هم اینجاست که چرا مدیرعامل شرکت ملی نفت با وجود بازنشستگی باید از دو محل حقوق دریافت کند و ماهانه حداقل 34 میلیون تومان حقوق بگیرد. به نظر می‌رسد مدیریت امور شرکت ملی نفت باید هم فیش حقوقی دیگر مدیرعامل خود را منتشر کند و در نهایت سند پرداخت پاداش سنوات بازنشستگی کاردر را منتشر کند تا زوایای بیشتری از دریافتی‌های مدیرعامل بازنشسته شرکت ملی نفت روشن شود.

ارسال نظر: