باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

کلاهبرداری و سوءاستفاده از نام شرکت آپ/ برداشت ۴.۵ میلیاردی پول از حساب کاربران

کدخبر: 2277621

فرد شیادی که با استفاده از نام شرکت آپ نسبت به کلاهبرداری از شهروندان در 4 شهر تهران، اصفهان، تبریز و اهواز اقدام می کرد، دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در حاشیه چهارمین مرحله طرح برخورد با مزاحمان و اراذل و اوباش پایتخت فردی که با استفاده از اپلیکیشن آپ به کلاهبرداری میلیاردی از کاربران در نقاط مختلف کشور اقدام کرده بود، توسط پلیس شناسایی و دستگیر شد.

اظهارات متهم در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان به شرح ذیل است:

اسمت چیه و چند سال داری؟ فاروق، 30 سالمه.

برای چی به اینجا آوردنت؟ برداشت حساب از شرکت آپ.

شیوه کلاهبرداری که انجام می دادی چگونه بود؟ از طریق گوشی تلفن همراه خودم اینترنت بانک را فعال می کردم و از طریق گوشی تلفن همراه مبالغ رو به حساب خودم منتقل می کردم.

چه مقدار کلاهبرداری و در چه مدت زمانی انجام دادی؟ طی دو ماه مقدار 4.5 میلیارد تومان از کاربران کلاهبرداری کردم.

کجاها کلاهبرداری می کردی؟ تو استان های مختلف کشور مثل تهران، اصفهان، آذربایجان شرقی و خوزستان که پر جمعیت بودن کلاهبرداری می کردم.

با مبالغ کلاهبرداری شده چه کار کردی؟ 300 میلیون تومان رو خرج کردم و بقیه مبالغ هم به محض دستگیر شدنم با توجه به مسدود شدن حسابم، به حساب شرکت آپ برگشت داده شد.

سابقه داری؟ بله، قبلا هم از یک شرکت دیگه کلاهبرداری کرده بودم و به خاطر همین موضوع، مدت 6 ماه زندانی شدم که با توجه به دریافت رضایت از شاکی از زندان آزاد شدم.

کجا دستگیرت کردن؟ تو شهر تبریز مامورها منو پیدا کردند و دستگیرم کردند.

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ در گفتگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با این موضوع گفت: شهروندان گول تبلیغات اینگونه افراد را نخورند، این پرونده یک نمونه از کلاهبرداری و سوءاستفاده از نام شرکت هایی است که در حال خدمات رسانی به شهروندان هستند.

کلاهبرداری و سوءاستفاده از نام شرکت آپ/ کلاهبرداری 5/4 میلیاردی از هموطنان در استان های مختلف

در پایان افسر تحقیق پرونده با بیان اینکه متهم دارای شاکی از استان های تهران، خوزستان، آذربایجان شرقی و اصفهان است، گفت: پرونده جهت بررسی و صدور حکم به مراجع قضایی ارجاع داده خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: