سرلشکر صالحی در همایش پدافند غیرعامل:

پناهگاه‌های صهیونیست‌ها گورهای دسته جمعی آنها خواهد شد

کدخبر: 2281977

جانشین ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به ساخت پناهگاه‌هایی از سوی رژیم صهیونیستی، گفت: این پناهگاه ها در جنگ آینده به گورهای دسته جمعی برای آنها تبدیل می شود.

امیر سرلشکر صالحی جانشین رییس ستادکل نیروهای مسلح در هفتمین همایش ملی پدافند غیر عامل که صبح امروز در مرکز همایش های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد اظهار داشت: امروز پدافند عامل که همان پدافند هوایی است به عنوان یک فرهنگ در سطح جامعه جاری و ساری شده است.

وی افزود: پدافند غیرعامل و شاخصه های آن هنوز در سطح جامعه ما پیاده نشده است و اگر این مهم بوسیله همایش‌های این چنینی در سطح جامعه به عنوان یک فرهنگ و موضوع مهم جاری و ساری شود تاثیر بسزایی در توان بازدارندگی کشورمان خواهد داشت.

سرلشکر صالحی گفت: امروز سازمان‌های غیر نظامی ما باید از اهمیت پدافند غیر عامل آگاهی داشته باشند و ملاحظات امنیتی آن را در سطح کشور در نظر بگیرند. پدافند غیر عامل باید به یک جریان نظامند در جامعه تبدیل شود و این مهم با اهتمام مسئولان ذیربط مهیا می‌شود.

وی ادامه داد: امروز همانگونه که فرهنگ ایمنی رانندگی و بهداشت در سطح جامعه جاری و ساری شده است، می‌توان با یک اراده مستحکم این فرهنگ را در حوزه پدافند غیر عامل ایجاد کرد.

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اقدامات سایر کشور ها در حوزه پدافند غیر عامل افرود: پدافند غیرعامل در کشورهای مختلف در طول تاریخ متناسب با آداب و رسوم آن ملت وجود داشته است، مثلا کشور روسیه در جنگ جهانی دوم، دشمن را به داخل خاک خود کشید و از عمق استراتژیک خود برای مقابله با دشمن استفاده کرد. یا کشور ژاپن پدافند خود را در غیرت ملی و کشته شدن تا آخرین نفر تعریف کرده است.

وی در خصوص مدل معاصر پدافند غیرعامل به جنگ ۳۳ روزه حزب الله لبنان با رژیم صهیونیستی اشاره کرد و افزود: در این جنگ حزب الله لبنان با بهره گیری از پدافند غیر عامل با چاشنی دفاع عامل توانستند دشمن را ظرف ۳۳ روز مستاصل کنند و اجازه ندهند که انان به اهداف شوم خود دست یابند و این موضوع در جنگ ۲۲ روزه هم مشاهده شد.

سرلشکر صالحی گفت: رژیم صهیونیستی چون از عمق استراتراتژیک برخوردار نیست، در حوزه پدافند غیر عامل از سیاست احداث و بهره گیری از پناهگاه‌های گسترده استفاده می کند، اما همانطوری که خودشان می دانند و همچنین در روایاتشان آمده است در جنگی که ۱۱ روز بیشتر طول نخواهد کشید همان پناهگاه‌ها برایشان تبدیل به گورستان های دسته جمعی خواهد شد.

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: اگر تا وقتی که زمان داریم تمهیدات خود را در حوزه پدافند غیرعامل افزایش دهیم در واقع بر قدرت و توان بازدارندگی کشورمان افزوده‌ایم.

وی ادامه داد: پدافند غیرعامل به ما می‌گوید که باید برای شرایط پر خطر تهاجم دشمنان فکر کنیم و برنامه داشته باشیم تا کمترین تلفات و خسارات را متحل شویم. باید زیرساخت های کشور را ایمن سازیم و برای شرایط بحرانی آماده کنیم.

سرلشگر صالحی با تاکید بر اهمیت پدافند غیرعامل و ‌اینکه باید در خصوص مقابله و پیشگیری از تهدیدات اقدامات لازم صورت گیرد، ادامه داد: یکی از موضوعاتی که در خصوص پدافند غیرعامل باید رعایت شود، پیش بینی محل احداث کارخانه ها و مراکز صنعتی و اقتصادی است به گونه‌ای که در برابر خطرات و تهدیدات کمترین آسیب پذیری را داشته باشند.

جانشین رئیس ستادکل نیروهای مسلح افزود: راهپیمایی اربعین و ۱۳ آبان از جمله مواردی است که بازدارندگی ایجاد می‌کند.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: