یک مقام مسئول شرکت ملی نفت:

شیوه‎نامه جدید ایمنی فرودگاهی در صنعت نفت تدوین شد

کدخبر: 2282317

مدیر بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت ملی نفت ایران از تدوین شیوه‎نامه جدید ایمنی و آتش‌نشانی فرودگاهی برای همه مناطق عملیاتی صنعت نفت خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شرکت نفت فلات قاره ایران، مانی عبدالله‎زاده مسئله هوانوردی و فرودگاهی در شرکت ملی نفت ایران و به ویژه شرکت نفت فلات قاره را مهم ارزیابی کرد و گفت: مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره شرکت ملی نفت تاکید فراوانی برای افزایش ایمنی هوانوردی در این صنعت و پیگیری مشکلات تا برطرف کردن کامل آنها داشته اند.

وی همچنین از تدوین شیوه نامه جدید ایمنی و آتش نشانی فرودگاهی برای همه مناطق عملیاتی صنعت نفت خبر داد و گفت: این شیوه نامه که به زودی ابلاغ می شود کمک شایانی به‎منظور ساماندهی مشکلات و چالش های ایمنی در این زمینه خواهد بود.

در ادامه ایمان شیریان پور، رئیس واحد بهداشت، ایمنی و محیط زیست (اچ اس یی) شرکت نفت فلات قاره در گزارشی به بیان وضع ایمنی زمینی فرودگاه های ملکی این شرکت در مناطق عملیاتی سیری، لاوان و بهرگان پرداخت.

وی با بیان این‎که موضوع ایمنی فرودگاه، هم در فلات قاره و در شرکت ملی نفت همسو با تولید از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، گفت: در این زمینه کمیته استانداردسازی فرودگاه های ملکی شرکت نفت فلات قاره ایران تشکیل شده و اولویت بندی سطوح استاندارد بر مبنای تجهیزات ایمنی و ناوبری فرودگاهی، زیرساخت ها و عملیات پشتیبانی و بهسازی فرودگاه ها قرار داده شده است.

وی در ادامه به بیان مشکلات موجود در فرودگاه های این شرکت و اقدام‎های انجام شده برای رفع این چالش ها پرداخت.

در ادامه، سیدمحمد پورراکی، معاون ایمنی و آتش‎نشانی اداره کل اچ اس یی وزارت نفت گفت: در چند ماه گذشته با تشکیل کارگروهی، ۹ فرودگاه صنعت نفت بازدید و ارزیابی شد و این نشست درباره بررسی وضعیت سه فرودگاه ملکی شرکت نفت فلات قاره ایران است.

وی افزود: هدف از این اقدام استفاده از تخصص و مشاوره های روز برای اصلاح ایمنی فرودگاه ها و پروازها در شرکت های زیرمجموعه شرکت ملی نفت ایران است و امیدوارم با پایان این نشست ها و ارزیابی ها، شاهد بهبود وضع در این زمینه باشیم.

در ادامه، اصلان کاظم پور، مشاور هوانوردی و هواپیمایی و فرودگاهی وزارت نفت با بیان این‎که صنعت هوانوردی در تحقق اهداف کلان شرکت ها مهم و استفاده از آن برای شرکت های نفتی اجتناب ناپذیر است، گفت: اگر می خواهیم صنعت هوانوردی پویا داشته باشیم باید در رأس آن ایمنی و امنیت را حفظ کنیم.

وی افزود: ایمنی و امنیت نه تنها هزینه نیست، بلکه سرمایه گذاری است، زیرا در صورت به خطر افتادن این مقوله، امینت کشور با خطر روبه رو می شود، بنابراین باید فرودگاه ها، ایمنی کاملا روزآمدی داشته باشند و در غیر این صورت باید آنها را تعطیل کرد. البته با اهتمام و تلاش همکاران، بسیاری از چالش ها برطرف شده است و امیدوارم به زودی دیگر مشکلات نیز برطرف شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: