جلیلی پس از بازدید از نمایشگاه بین المللی معدن:

نمی‌توانند با تحریم و فشار اقتصادی مانع پیشرفت و رشد ملت ما شوند

کدخبر: 2282318

نماینده رهبرانقلاب در شورایعالی امنیت ملی گفت: همزمان با ۱۳ آبان که آمریکا سعی کرد تا تمام فشار اقتصادی خود را علیه مردم ایران به کار ببرد، این نمایشگاه و سایر نمایشگاه های صنعتی مشابه آن یک سیلی بزرگ به صورت دشمنان است.

به گزارش نسیم آنلاین دکتر جلیلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از نمایشگاه بین المللی معدن بازدید کرد.

وی ظهر دیروز دوشنبه با حضور در محل نمایشگاه بین المللی تهران ضمن بازدید از غرفه های فعال در صنعت معدن، ماشین آلات، تجهیزات و راهسازی در جریان فعالیت ها و دستاورد های فعالین این حوزه قرار گرفت.

نماینده رهبرانقلاب در شورایعالی امنیت ملی در این باره گفت: همزمان با 13 آبان که آمریکا سعی کرد تا تمام فشار اقتصادی خود را علیه مردم ایران به کار ببرد، این نمایشگاه و سایر نمایشگاه های صنعتی مشابه آن یک سیلی بزرگ به صورت دشمنان است.

جلیلی افزود: این نمایشگاه نشان میدهد که فرصت ها و توانمندی های ملی ما بسیار فراتر از آن است که کسانی بخواهند با یک فشار اقتصادی مانع رشد و پیشرفت ملت ما بشوند.

عضو شورای راهبردی روابط خارجی عنوان کرد: یکی از توانمندی های ملی ما، ظرفیت معادن در کنار سرمایه انسانی متخصص و ماهر در این زمینه است که خوشبختانه امروز دارای توانایی های علمی و مهارتی شایسته‌ای است و میتواند با اتکا به توانمندی های خود از این فرصت خدادادی به بهترین شکل استفاده بکنند.

دکتر جلیلی در تکمیل اظهارات خود به ایراد چند نکته پرداخت. وی گفت: در بازدیدی که امروز از چندین غرفه در این نمایشگاه صورت گرفت، مشاهده شد که شرکت هایی که متکی به یک کار واقعی بودند، موفقیت های بیشتری داشتند.

در ادامه جلیلی اظهار داشت: این نشان دهنده آن است که وقتی توانمندی ها خوب شکل بگیرد و هسته های علمی، کاری و مالی بتوانند به خوبی با هم مشارکت داشته باشند، میتواند چرخه‌ی مناسبی را برای تولید شکل بدهد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ظرفیت معادن کشور گفت: فرصت های خوبی درکشور داریم و چه بسا بتوان با استفاده از هرکدام آنها کشور را اداره کرد. درست است که امروز بزرگترین ذخایر گاز و نفت جهان را در اختیار داریم اما این تنها فرصت ما نیست. توانمندی ما به گونه ای است که میتوان از دریچه صنعت معدن هم نگاه ویژه‌ای به اشتغال و ارزآوری کرد. کما اینکه کشاورزی و گردشگری نیز همین فرصت را به ما میدهند.

دکتر جلیلی در پایان سخنان خود عنوان کرد: آنچه بنظر بنده حائز اهمیت است آنست که یک عزم ملی فراتر از نگاه های بخشی میتواند از یکایک فرصت ها یادشده موفقیت های بزرگی را برای ملت ایران به ارمغان بیاورد. جذب نقدینگی از طریق فعال کردن مشارکت های مردمی و شروع فعالیت برای حرکت بزرگ فرآوری، ارتباط دانشگاه با معدن و موضوع مهم آموزش صادرات از جمله نیاز های ما در حلقه مفقوده صنعت معدن کشور است.

ارسال نظر: