شهرابی در همایش «زنده باد مرگ بر آمریکا»:

تصمیم شورای نگهبان برای رد «CFT» شجاعانه بود/ می‌توانیم بر مشکلات غلبه کنیم

کدخبر: 2282418

یک کارشناس مسائل آمریکای لاتین با استقبال از اقدام شورای نگهبان در رد لایحه «CFT» گفت: در چنین وضعیتی این یک تصمیم شجاعانه از سوی شورای نگهبان بود و کشور به این نوع قاطعیت‌ها نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، حمید شهرابی کارشناس مسائل آمریکای لاتین در چهارمین همایش «زنده باد مرگ بر آمریکا» که به مناسبت روز ملی استکبارستیزی توسط انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران در دانشکده فنی این دانشگاه برگزار شد با تاکید بر الزامات مبارزه علیه استکبار جهانی گفت: ما در جنبه قدرت نظامی از توانمندی بالایی برخورداریم، وقتی آمریکایی که به عنوان بزرگترین قدرت نظامی جهان مطرح هست ما را تهدید می‌کند، در مقابل، جمهوری اسلامی به عالی ترین شکل آماده مقابله است.

وی ادامه داد: این فقط حرف ما نیست ادعای ژنرال‌های خود آمریکاست. یکی از آنها در جلسه ای مدعی می‌شود کسانیکه می‌گویند به ایران حمله کنیم نمی‌دانند ایران چیست و کجاست. چون اگر بدانند قطعا این را هم می‌دانند اگر به ایران حمله کنیم بزرگترین شکست تاریخ برای ایالات متحده رقم خواهد خورد.

شهرابی تاکید کرد: البته این توانمندی نباید باعث شود چشم بر روی نقاط ضعف بسته شود. به خصوص جنبش دانشجویی می‌بایست نقاط ضعف کشور را شناسایی کند و در ارائه راهکار پیشگام باشند.

وی با بیان اینکه نباید اثرات تحریم را پنهان کنیم، اذعان داشت: تحریم‌های اقتصادی آمریکا صدها میلیارد دلار خسارت به ما وارد کرده. این اقدامات غیرقانونی، ظالمانه و پیرو سیاست نسل کشی است و باید این واقعیت و جنایت را به مردم گفت.

شهرابی اضافه کرد: تحریم ابزار موثر سلطه است و لازم است اینها به ملت گفته شود تا برای چگونگی مقابله بسیج شوند. مردم هرچقدر بیشتر آگاه باشند، بیشتر آمادگی مقابله از خود نشان می‌دهد.

کارشناس مسائل آمریکای لاتین یادآور شد: مردم ما فرزندان ستارخان و باقرخان هستند. فرزندان افرادی هستند که حاضر بودند گرسنه در خیابان شهید شوند اما سرخم فرود نیاورند. آیا این‌ها از تحریم می‌ترسند؟

شهرابی با اشاره به موضوع استکبار داخلی و وجود ایادی آمریکا در داخل کشور افزود: سوپرمیلیاردری که ثروت و مال مردم را به یغما می‌برد، جاسوس و نوکر ایالات متحده است. باید بدانیم که مبارزه با امپریالیسم آمریکا بدون مبارزه با ایادی آمریکا در داخل کشور میسر نیست.

وی گفت: در مورد سرمایه‌دارِ سوپرمیلیاردرِ رانت‌خوارِ دزدِ غارتگر نمی‌توان این واقعیت در موردش را کتمان کرد که او ایادی ایالات متحده آمریکاست.

کارشناس مسائل آمریکای لاتین اضافه کرد: اگر دست ما در دست اینها باشد، نمی‌توان مبارزه مؤثر با آمریکا داشت. اشرافیت در داخل کشور مانع پیشبرد مبارزه با امپریالیسم است.

شهرابی ادامه داد: عمده مسؤولیت برای این مبارزه داخلی، گردن دولت است اما این باعث سلب مسؤولیت ما نمی‌شود. ولی متأسفانه در دولت جمهوری اسلامی ایران بر تولید قفل زده شده است. باید این قفل‌ها را شکست. دولت ها فقط شعار تولید می‌دهند. به همین مقدار مجلس هم مسؤول است.

وی با اشاره به ماجرای لایحه cft، با استقبال از اقدام شورای نگهبان در رد این لایحه خاطر نشان کرد: در چنین وضعیتی این یک تصمیم شجاعانه از سوی شورای نگهبان بود و کشور به این نوع قاطعیت‌ها نیاز دارد.

شهرابی با اشاره به تمایل برخی برای رابطه با دشمنان گفت: متأسفانه چیزی که شاهد هستیم تحت لوای تعامل، امتیازدهی از حقوق ملت به دشمنان توجیه می‌شود. در مورد دلایل تحریم آمریکا متأسفانه عوام فریبی می‌شود و عده‌ای کذب محض تحویل مردم می‌دهند.

کارشناس مسائل آمریکای لاتین اضافه کرد: با اعتقاد عمیق می‌گویم ما می‌توانیم بر مشکلات غلبه کنیم. اما ابتدا باید برای رسیدن به همبستگی داخلی مبارزه کرد. مبارزه برای ایجاد سازمان‌هایی که کارشان حفظ حقوق مردم باشد نه اینکه وقتی یک کارگر به نادیده گرفتن حقوقش اعتراض کند، شلاق بخورد.

وی افزود: باید نقاط ضعف خود را رفع کنیم، پیشینه و سابقه مقاومت ملت در طول این چهل سال ثابت می‌کند که می‌توانیم این پیچ تاریخی را رد کنیم. لکن اگر قرار باشد با اشرافیت مماشات شود، انقلاب اسلامی را به باد خواهیم داد. دولت ما نباید از افراد اشرافی تشکیل شود، بجای آنها باید جوانان توانمند روی کار بیایند.

در پایان حمید شهرابی با توجه به حضور سفر کوبا در مراسم، از ملت کوبا به پاس ایستادگی در مقابل زورگویان و مقاومت در مقابل شش دهه تحریم، تقدیر کرد.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: